YES !!!! STEP PERTAMA DAH LEPAS ~ Ref Malaysiakini

'Step' pertama jalan ke Putra Jaya sudah lepas sebaik sahaja Anwar mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen dan seterusnya dilantik sebagai Ketua Pembangkang hari ini.

'Step' kedua menunggu iaitu 'penyeberangan' Ahli-ahli Parlimen BN menyertai Pakatan Rakyat (PR), bila??? Hanya Allah dan Anwar serta ahli-ahli Parlimen itu sahaja yang tahu, benar atau tidak telahan dan ramalan ini. Di pihak Anwar beliau terus menunjukkan reaksi yakin bahawa Jalan Ke Putra Jaya terbentang luas tanpa halangan dan badai untuk ditempuh.

Di pihak BN yang hampir kelemasan sudah berbuih mulut mereka menyatakan ini hanyalah mimpi dan igauan Anwar sahaja. Gimik semata-mata. Samada ianya Gimik atau Mimik atau komik saya pun tidak 'reti' untuk komen. Semuanya boleh berlaku tiada yang mustahil atau 'impossible'. Siapa sangka Anwar akan bertanding di Permatang Pauh sedangkan diwar-warkan beliau akan bertanding di Kulim-Bandar Baharu atau Bandar Tun Razak.

Semua orang tidak menafikan kelicikan dan kehebatan Anwar mengatur strategi politik sehinggakan pemimpin BN pucat gigi bahkan pucat lesi dibuatnya.

Walaupun di bibir mulut pemimpin BN menyatakan semuanya tidak masuk akal tetapi hakikatnya mereka tidak lena tidur memikirkan kebenaran kata-kata Anwar bahawa 16 September merupakan tarikh hitam di mana kerajaan BN akan dikebumikan di Putra Jaya. Sudah berkali-kali Imam no 1 dan no 1 Hadhari menyatakan bahawa Ahli-ahli Parlimen BN tetap akan bersama BN. Namun sebaik sahaja SAPP buat perangai riak-riak bahawa kata-kata Anwar ada kebenarannya semakin membesar. Riak ini ditambah lagi dengan kelantangan ahli-ahli Parlimen Sabah mengkritik kerajaan BN seolah-olah mereka di pihak pembangkang.

Lebih menarik Anwar dan anak buahnya bukan sahaja mendakwa ahli-ahli parlimen dari Sabah yang akan melompat bahkan ahli parlimen Sarawak, Umno dan MCA akan turut sama. Ini menyebabkan pemimpin-pemimpin BN terus tersentak. Entah berapa ramai SB yang mereka pasang untuk menyiasat perkara ini kita pun tidak tahu.

Untuk menguatkan dakwaannya Anwar dan sahabat-sahabatnya juga menyatakan bahawa pertemuan demi pertemuan telah dibuat dengan ahli-ahli Parlimen terbabit samada di adakan di dalam atau luar negara. Ini lebih memeningkan kepada Imam Hadhari dan AlNajib.

Walaupun apapun kita tunggu dan lihat............

Comments