UTUSAN MELOYA DAN PAK LAH TAK PERASAN PILIHANRAYA KECIL DAH TAMAT ~ Ref Malaysiakini

Mungkin akhbar Utusan Meloya tidak perasan bahawa Pilihanraya Kecil Permatang Pauh sudahpun berakhir apabila terus menerus menyiarkan laporan mendakwa penyokong Pakatan Rakyat(PR) ganas.

Setelah menghemtam PR sejak berbulan-bulan lamanya dan darjah serangannya semakin meningkat sejak Wan Azizah meletakkan jawatan, hari ini Utusan terus menerus membuat serangan kepada PR seolah-olah pilihanraya terus berlangsung.

Adakah dakwaan demi dakwaan tentang kejahatan PR dan penyokongnya memberikan impak yang baik kepada BN? Persoalan ini yang sebenarnya tidak mampu dijawab oleh Utusan Meloya sehingga sanggup bersekongkol dengan pemimpin BN memfitnah dan menuduh penyokong PR.

Pada masa yang sama penyokong BN dilihat seolah-olah seperti malaikat yang langsung tiada dosa dan kesalahan. Semua insiden yang berlaku di setiap pilihanraya dihalakan kepada penyokong PR sedangkan bukti dan perbicaraan belum dilaksanakan.

Malangnya kenyataan tidak cerdik seperti ini datangnya dari pemimpin No 1 negara yang sama-sama tidak cerdik dan bengap. Agaknya semua penyokong BN ini wali-wali belaka sehingga langsung tidak melakukan kesalahan. Sedangkan kita semua tahu bahawa banyak insiden yang berlaku adalah disebabkan provokasi penyokong BN dan juga sabotaj dari pihak-pihak tertentu. Malah pemimpin BN sendiri seperti Menteri Besar Pahang mengajar anak buahnya membuat isyarat lucah ditengah khalayak ramai semasa hari penamaan calon Pilihanraya kecil Sanggang.

Malah pada hari penamaan calon pilihanraya Permatang Pauh 16 Ogos lalu beberapa orang penyokong BN menunjukkan aksi lucah bukan sahaja pemuda-pemuda Umno malah Puteri Umno pun tergamak membuat perkara yang sama.

Hari ini Imam No 1 Islam Hadhari sendiri mempamerkan sikap tidak cerdik beliau apabila menuduh bahawa insiden-insiden ganas di Permatang Pauh dilakukan oleh penyokong parti pembangkang sepanjang tempoh berkempen dan pengundian.

Malah, beliau turut menyifat insiden-insiden yang tidak sepatutnya berlaku itu sebagai 'pencemaran' terhadap amalan demokrasi negara yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Ada beberapa insiden yang pada saya tidak menyenangkan dan saya rasa marah jugalah dengan insiden tertentu ini kerana sepatutnya ia tidak berlaku langsung.

Abdullah mengulas mengenai kekecohan yang berlaku semasa proses pengundian dan kenyataan beliau disiarkan dalam Utusan Meloya hari ini.

Comments

Unknown said…
HI Sofi Wahab,

I like your blog and think you are one of the wiser and moderate voice of PAS. You have to reset your blog to appear as a link in MalaysiaKini. Up until 2 weeks ago, the link was still appearing, but no longer.

Pls link it up or try to find out whats wrong. You definitely need to be on a bigger stage.

All the best.