SIAPA YANG HILANG AKAL??, ANWAR ATAU ALI RUSTAM ~ Ref Malaysiakini

Siapa yang hilang akal Anwar atau Ali Rustam? Jawapannya sudah tentu Tuan-Puan tahu dan sangat maklum .......siapa yang tidak waras, siapa yang berkelakuan macam budak-budak, siapa yang suka tabur fitnah, siapa yang pernah berkokok, siapa yang tidak waras selepas BN kalah di Permatang Pauh.

Sebenarnya BN awal-awal lagi mengaku kalah (sebelum pilihanraya kecil lagi) kerana BN gagal menjawab segala hujah Pakatan Rakyat. Calon yang dikemukan untuk menentang Anwar juga calon 'cap ayam' atau 'cap dacing senget'. Sebab itulah BN terpaksa melancarkan serangan dengan senjata sumpah Saiful dan tohmahan Anwar agen Yahudi, Cina dan sebagainya.

Antara pemimpin yang lantang memperlekeh dan memtohmah Anwar adalah AlNajib dan Ali Rustam. Macam-macam dan label yang diberikan oleh mereka berdua. Kedua-dua bengis macam samseng 'cowboy.

Sebab itulah sebaik sahaja SB-SB (Tukang beri maklumat) memberikan maklumat bahawa BN akan tewas pemimpin-pemimpin BN terutama AlNajib dan Ali Rustam layu bagaikan bunga tidak disiram.

Ali Rustam pula bagaikan orang hilang akal menuduh Anwar dengan tuduhan Ketua Perusuh; Anwar bagaikan hilang akal; Anwar mengugut; Anwar menceroboh bas dan sebagainya.

Saya 'copy' kan apa yang Ali Rustam tulis dalam blognya. Posting ini saya sifatkan Posting seorang yang hilang akal yang tidak dapat menerima kekalahan. Inikah 'standard' Naib Presiden Umno??? Ha Ha Ha .......kalau orang luar baca boleh tergelak dengan standard pemikiran orang nombor 3 dalam Parti Teras BN.

Tulisan Ali Rustam ....

Saya amat terperanjat apabila membaca laporan polis yang dibuat oleh ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Bukit Katil, saudara Muhammad Jailani Khamis terhadap penasihat parti keadilan rakyat (PKR) Anwar Ibrahim dan penyokongnya pada 26 Ogos 2008 yang lalu.

Seolah-olah ia tidak masuk akal bagaimana seseorang yang menggelar dirinya ‘pemimpin’ bertindak mengugut dan menceroboh bas yang dinaiki oleh penyokong Barisan Nasional (BN) dari Bukit Katil ketika hari pembuangan undi pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh, pada hari berkenaan.

Tindakan ini jelas menunjukkan kesombongan dan keangkuhan Anwar dan penyokong PKR yang tidak demokratik, tidak bermoral, tidak bertanggungjawab dan memalukan. Kita pun hairan dan pelik bagaimana seorang bekas Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan, Menteri Belia dan Sukan serta Menteri Pertanian boleh hilang akal dan bertindak seperti kebudak-budakkan.

Ketika berkempen, jentera BN berkempen secara berhemah dan tidak agresif seperti yang dilakukan oleh penyokong parti pembangkang dalam pilihan raya kecil itu. Apa akan terjadi jika penyokong BN hilang pertimbangan dan bertindak balas ketika Anwar dan penyokongnya menceroboh bas yang mereka naiki. Ia sudah tentu boleh mencetuskan sesuatu yang tidak diingini.

Perbuatan ini amat hina dan wajar dikutuk sekeras-kerasnya. Semoga pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan undang-undang yang sewajarnya supaya perkara ini tidak berulang lagi pada masa depan. Negara ini mempunyai undang-undang dan mereka yang melanggarnya wajar dikenakan hukuman yang setimpal.


Jelas sekali Ali Rustam amat marah kerana anak buahnya dari Bukit Katil ditangkap kerana didakwa hendak menjadi 'hantu' mengundi di Permatang Pauh. Untuk pengetahuan tuan-tuan ada 5 orang penumpang bas tersebut yang mengaku mendapat habuan cuma RM100 sebagai upah kerana sanggup menjadi 'hantu' mengundi di sana. Malangnya mereka tertangkap. Sebab itulah agaknya Ali Rustam berang bagaikan orang hilang akal ......

Comments