SELAMAT BERTEMU DI MUKTAMAR PAS PUSAT 13-17 OGOS - Ref Malaysiakini

Kepada sahabat-sahabat saya samada lama dan baru saya mengharapkan kita dapat bertemu semasa Muktamar PAS Pusat di Ipoh pada 13 - 17 Ogos nanti. Terasa begitu pantas masa berlalu sehingga saban tahun saya menghadiri Muktamar tanpa disedari ini adalah muktamar PAS Pusat kali ke 54 . Seingat saya sejak tahun 1986 saya tidak pernah ketinggalan menghadiri muktamar PAS Pusat.

Cuma sekali sahaja saya terlepas iaitu Muktamar PAS Pusat tahun 2003 saya tidak berkesempatan untuk hadir, kebetulan pula itulah Muktamar terakhir yang dihadiri oleh Almarhum Presiden PAS Ustaz Fadzil Mohd Nor. Beliau menerima rawatan selepas melakukan pembedahan pintasan jantung pada 10 Jun 2002. Sebelum itu beliau dimasukkan ke Hospital Kuala Terengganu kerana mengadu sakit dada. Beliau meninggal dunia pada 23 Jun 2002 di Unit Rawatan Rapi, Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia akibat sakit jantung pada jam 10.30 pagi.
Apa khabar sahabat ku di Jelutong, Balik Pulau, Bayan Baru, Bukit Gelugor, Nibong Tebal, Bagan Serai, Prai, Penanti, Permatang Pauh, Bukit Bendera, Temerloh, Jeli, Shah Alam, Kuala Terengganu dan lain-lain.

Saya mengharapkan kali ini saya dapat berjumpa dengan seramai mungkin sahabat-sahabat lama saya yang ada antara mereka sudah lebih 15 tahun tidak bertemu. Gemukkah mereka, kuruskan mereka atau masih hidupkah mereka, saya pun tidak tahu. Cuma saya doakan semoga mereka semua sudah berubah fikiran menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS. Bagi sahabat yang sama-sama berjuang di kampus dulu saya doakan mereka tetap istiqamah di dalam perjuangan walaupun saya dengar khabar ramai yang sudah menjadi 'Al Mutasyaqitun' 'ala toriquddakwah, nau'zubillah.

Namun saya tetap bersangka baik, mungkin mereka sibuk dengan kerja, harta, anak-anak dan sebagainya menyebabkan mereka tiada masa untuk berjuang. Tetapi sekurang-kurangnya hati dan jiwa mereka masih bersama-sama dengan perjuangan Islam. Kalau badan dan masa tidak boleh diperuntukkan untuk perjuangan saya harapkan harta, wang ringgit dan buah fikiran mereka boleh diwaqafkan untuk perjuangan. Jangan tidak ada langsung.

Satu lagi kepada sahabat-sahabat yang membaca celoteh saya ini, saya mendoakan kalian dapat meluangkan masa untuk hadir ke Muktamar PAS Pusat kali ke 54 di Stadium Indera Mulia Ipoh. Insya Allah saya akan ada di sana hingga ke akhir muktamar.

Selamat Bermuktamar dan bersua di Ipoh. TAKBIR ALLAHU AKHBAR.

Comments