PTG PAUH : KEMPEN BERMULA, KERAJAAN AKAN TURUNKAN HARGA MINYAK - Ref Malaysiakini

Imam Hadhari berkata hari ini harga minyak akan diturunkan tidak lama lagi. Baguslah begitu. Masalahnya harga minyak mungkin turun tetapi bagaimana dengan harga barang yang telah melambung tinggi adakah ianya akan diturunkan juga. Contohnya adakah beras yang berharga RM28 akan diturunkan kepada RM19 semula. Mustahil !!!!!!!!!!! Siapa yang jadi mangsa?

Semua ini adalah antara usaha terbaru BN untuk menarik kembali sokongan rakyat lebih-lebih Pilihanraya Kecil Permatang Pauh akan diadakan tidak lama lagi. Jadi ini akan dijadikan modal untuk berkempen. Tak perlulah Imam Hadhari bermanis mulut sebab rakyat tetap terbeban dengan masalah kenaikan harga minyak.

Jika benar harga minyak akan diturunkan maka jelaslah kerajaan BN adalah sebuah kerajaan yang suka melaksanakan sesuatu dasar tanpa perancangan rapi. Baru naikkan harga minyak Jun lepas tak sampai 3 bulan turunkan balik. Alangkah elok jika kerajaan terus kekalkan harga dahulu sebelum kenaikan Jun lepas. Tak perlu pening-pening untuk memikirkan insentif kepada rakyat dan sebagainya akibat kenaikan minyak. Ekoran kesilapan kerajaan menaikkan harga minyak secara terburu-buru rakyat jadi mangsa kerana peniaga menaikkan harga barangan sesuai dengan kenaikan harga minyak.

Persoalannya sekarang adakah peniaga akan menurunkan harga barangan sesuai dengan penurunan harga minyak? Adakah kerajaan berupaya untuk memastikan semua harga barang turun?

Inilah bahananya kalau kerajaan ditadbir oleh 3 beranak. Yang sengsara dan menderita adalah rakyat.

Jadi mari kita ajar BN cukup-cukup pada Pilihanraya Kecil Permatan Pauh ini. Mari kita hilangkan deposit BN. Kita ajar Imam Hadhari dan kuncu-kuncunya cukup-cukup.

Comments