PTG PAUH : SIAPA SELEPAS ASRI AKAN DITAWARKAN JADI CALON BN ~ Ref Malaysiakini

Selepas Mufti Perlis menolak mentah-mentah tawaran BN untuk menjadi calon parti busuk itu pada pilihanraya kecil Permatang Pauh siapa pula yang akan ditawarkan untuk menggantikannya.?

Dalam keadaan teraba-raba ini mungkin juga BN dan Umno akan membuat beberapa tawaran yang hebat dan tidak masuk akal. Kepada sesiapa yang merasakan dirinya hebat dan boleh menyaingi Anwar silalah hubungi Pejabat Umno di PWTC atau Pejabat Umno Pulau Pinang untuk menawarkan diri masing-masing.

Saya cadangkan Umno membuat iklan di surat khabar bagi mencari calon sesuai. Mungkin Umno boleh memasuki item-item di bawah ini untuk dimasukkan dalam iklan tersebut.
Umur : 25 - 65 tahun
Kelulusan : Tidak berapa penting asalkan boleh membaca dan mengira undi hantu. Kalau ada ijazah dan berkeupayaan membelit akan diutamakan.
Keterampilan/Perawakan : Mesti boleh berlakon alim, samseng dan boleh bergaul dengan semua orang dalam apa juga program seperti program kemasyarakatan, keagamaan, konsert, dangdut dan sebagainya.
Kefasihan Bercakap : Pandai berjanji dan licik menipu diutamakan.
Lain-lain skil : Kaki pembodek, Yes Man, boleh ke sana ke mari, program agama boleh, program maksiat pun boleh.
Kriteria yang lain boleh difikirkan sendiri oleh Jawatankuasa pemilihan calon Umno dan BN.
Di sini saya juga mencadangkan kepada Pak Lah supaya mempertimbangkan nama-nama berikut untuk dipilih sebagai calon BN. Mungkin mereka ini boleh menggugat kepopularitian Anwar dan memberikan saingan sengit kepada Anwar.
Antara yang saya cadangkan ialah :-
1) Pelawak-pelawak terkenal berasal dari Pulau Pinang yang boleh membuat persembahan lawak semasa berkempen dan dapat menarik sokongan rakyat.
2) Pelakon jelita dan sedang popular. Mungkin dengan kejelitaan pelakon tersebut dapat menyaingi Anwar. Tak silap saya ada seorang pelakon popular berasal dari Seberang Jaya yang terletak dalam Parlimen Permatang Pauh yang mungkin dijadikan calon BN.
3) Pengarah filem terkenal berasal dari Pulau Pinang. Mungkin beliau boleh membuat janji kepada pengundi Permatang Pauh mengundi beliau dan balasan beliau akan membuat filem khas untuk orang Permatang Pauh.
Apa macam dengan cadangan saya. Logik tak. Bukan apa saya nak bantu BN dan Umno sebab nampak gayanya tak ada calon yang sesuai.

Comments

si lembik's said…
saya rasa akhi sofi tertinggal lagi syaratnya..syarat yang paling penting ialah berkebolehan sepak peti undi