PTG PAUH : PIRDAUS JUGA TIDAK YAKIN BN MENANG - Ref Malaysiakini

Setelah Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak dan Ketua Menteri Pencen, Koh Tsu Kon, kini bekas Calon Parlimen Permatang Pauh yang juga Imam 'Pencen', Pirdaus Ismail juga mengaku kalah awal-awal lagi. Jadi saya rasa tidak perlulah BN masuk bertanding kerana telah angkat bendera putih awal-awal lagi.
Kalau Pengarah Pilihanraya BN sendiri 'surrender' buat sudah tentu anak buah lagi tidak bersemangat dan layu longlai.
Hari ini calon BN yang suka menyepak Peti Undi, berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan menang mudah apabila bertanding pada pilihan raya kecil tidak lama lagi.
Pirdaus menambah, peluang mana-mana calon untuk memenangi kerusi itu sukar diramal berikutan perubahan senario politik di Pulau Pinang selepas pilihanraya umum 8 Mac lepas.
"Kenapa saya katakan tidak mudah bagi Anwar, dan juga sukar kepada BN adalah kerana dahulu kita (BN) memerintah negeri ini.
"Mereka menilai kita dan jadi pembangkang. Sekarang ini mereka jadi kerajaan dan kita pula menilai mereka dan jadi pembangkang.
"Saya yakin rakyat tahu apa yang terbaik untuk mereka dan Umno telah bersiap sedia. Pilihan raya kali ini bukan satu perkara mudah.
"Rakyat menilai mereka dan rakyat juga menilai kita," kata cxco Pemuda Umno itu kepada Bernama.
Saya mencadangkan Imam Hadhari dan Najib supaya tidak membazirkan duit rakyat untuk bertanding. Ini kerana kita tahu pada setiap kali pilihanraya sudah tentu jentera kerajaan yang menggunakan duit rakyat diperkudakan oleh BN dengan tidak bermaruah. Demi untuk menyelamatkan duit rakyat saya harap BN tidak masuk bertanding kali ini. Tidak ada gunanya bertanding kalau awal-awal lagi sudah mengaku kalah.
BN lebih baik menuruti cadangan Ketua Umno Kelantan, Annuar Musa supaya BN memboikot Pilihanraya Kecil Permatang Pauh.
Annuar hari ini berkata adalah lebih baik BN memboikot pilihanraya ini bagi menyelamatkan dana awam yang akan digunakan untuk mengendalikan pilihanraya ini.

Comments

Unknown said…
Fear of DSAI will lead to waste even more money.

but I am glad the residents of Permatang Pauh benefits.

if they are brave enough to vote in Datin Seri Wan Azizah even at the peak of BeeEnd 2004 election, they deserve all that they will get now.

I hope they continue their brave stance against the corrupt BeeEnd.