PTG PAUH : PAS MELAKA TURUN HABIS-HABISAN - Ref Malaysiakini

Semabok : Jentera Pilihanraya PAS seluruh negeri Melaka akan turun habis-habisan bagi membantu jentera Pakatan Rakyat pada Pilihanraya kecil P44 Parlimen Permatang Pauh nanti. Semua jentera PAS Melaka tidak kira PAS Kawasan, Dewan Pemuda, Muslimat dan Ulama' sentiasa bersedia untuk turun membantu PAS dan parti-parti Pakatan Rakyat pada setiap kali pilihanraya kecil. Setiausaha Jabatan Pilihanraya PAS Negeri Melaka, Bahiki Ismail berkata jentera PAS Melaka sekarang ini hanya menunggu semboyan dari pimpinan untuk turun berkampung di Permatang Pauh.

"Kami bersedia untuk ke sana bila-bila masa dari sekarang walaupun penamaan calon masih belum dilakukan, malah kebiasaannya kami akan turun lebih awal untuk menyelaraskan kerja-kerja pilihanraya antara jentera PAS Melaka dan jentera pilihanraya tempatan". "Saya juga yakin bahawa jentera PAS Melaka sudah bersedia bila-bila masa untuk dikerah berkampung di Permatang Pauh sepanjang masa kempen pilihanraya ini. PAS Melaka juga sudah berpengalaman dalam membantu kerja-kerja pilihanraya kecil di mana kita sudah terlibat secara langsung dalam setiap pilihanraya kecil sebelum ini."

"Saya sendiri biasanya akan mengetuai jentera PAS Melaka sebelum penamaan sehinggalah selesai pilihanraya, kita akan menyediakan satu pasukan mantap terdiri dari semua golongan samada veteran, pemuda dan muslimat" katanya ketika ditemui di sini Rabu lalu. Malah, katanya jentera PAS Melaka sudahpun mengenalpasti kelemahan dalam pilihanraya umum lalu.Langkah pembetulan yang dirancang dalam 'post mortem' itu akan dipraktikkan di Permatang Pauh.

Pihak Jabatan Pilihanraya Negeri (JPN) Melaka akan merancang pembahagian tugas-tugas kempen mengikut kawasan-kawasan dan dewan-dewan. Beliau juga berkata, Pakatan Rakyat mesti mendapatkan kemenangan dengan majoriti yang lebih besar bagi membuktikan kepada Barisan Nasional (BN) bahawa rakyat benar-benar telah menolak mereka kerana sikap zalim menindas rakyat.

Comments

Unknown said…
I hope PAS , DAP and PKR can work well and overcome the massive BeEnd machinery in the Permatang Pauh by election.

It is expected they will mis-use the govt resources they have to bribe and threathen the good voters of Permatang Pauh.

DSAI needs all the help he can get.