POPULARITI MERUDUM : INILAH MASA UNTUK IMAM HADHARI LETAK JAWATAN ~ Ref Malaysiakini

Kajian yang dibuat oleh sebuah badan bebas, Merdeka Centre jelas membuktikan bahawa populariti Imam Hadhari merudum teruk. Namun masalahnya Imam Hadhari masih tidak sedar diri dan masih ingin meneruskan khidmatnya sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno.
Malah beliau seolah-olah memperkecilkan hasil kajian tersebut. Sepatutnya Imam Hadhari memandang serius akan fakta ini kerana ianya membabitkan maruah dan populariti beliau. Mana mungkin seorang Perdana Menteri yang waras dan sedar boleh bersikap sambil lewa terhadap kajian yang dibuat oleh sebuah badan bebas yang diiktiraf oleh badan antarabangsa.
Bukti yang beliau tidak mengambil berat tentang kepopularitiannya ialah apabila diajukan soalan berkaitan hal tersebut beliau menjawab,"Saya? Adakah Merdeka Center menulis dengan betul?"
Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas tinjauan itu yang mendapati beliau mendapat 42 peratus sokongan sahaja bulan lepas berbanding 91 peratus pada penghunung 2004.
Jelas sekali bahawa kita sekarang mempunyai Perdana Menteri yang tidak popular dan tidak mendapat sokongan ramai. Dengan kata lain Perdana Menteri kita sekarang adalah Perdana Menteri yang lemah dan tidak bermaruah. Jika beliau seorang yang bermaruah sudah tentu beliau akan mengambil tanggungjawab dengan meletak jawatan dan menyerahkan jawatannya kepada orang yang lebih mendapat kepercayaan rakyat.
Saya mengharapkan Imam Hadhari segera memikirkan perkara ini semasak-masaknya. Saya bimbang negara luar akan memandang sinis kepada negara kita kerana mempunyai pemimpin yang lemah dan tidak ada maruah.

Comments