PMTG PAUH : 'SANTA KLAUS' PILIHANRAYA KECIL MULA TABUR JANJI ~ Ref Malaysiakini

'Santa Klaus' Pilihanraya Kecil, AlNajib Razak mula menaburkan janji untuk memancing undi di Permatang Pauh sebagaimana yang dilakukan pada setiap kali pilihanraya kecil.
Malam tadi, 'Santa Klaus' itu berkata, kerajaan menjanjikan 'buah tangan' untuk rakyat dalam pembentangan Bajet 2009 pada 29 Ogos ini.
"Ada buah tangan untuk rakyat. Kita faham rakyat tertekan dengan keadaan sekarang. Kerajaan Barisan Nasional (BN) dengar masalah rakyat," katanya dengan bangga.
Berucap di najlis pelancaran jentera pilihanraya BN bagi Parlimen Permatang Pauh, malam tadi, beliau berkata, kerajaan sedang menimbang mekanisme yang sesuai bagi mengurangkan beban rakyat berikutan kenaikan harga bahan api.
Apa mekanisme lagi wahai 'Santa Klaus'. Bukan susah sangat turunkan sahaja harga minyak menurut formula yang digariskan oleh Anwar. Tidak perlu susah-susah hendak memikirkan mekanisme lain. Janganlah ego sangat sehingga keegoan itu menyusahkan rakyat. Seperti kata Anwar jika kerajaan mengikut saranan dan cadangannya kerajaan tidak akan rugi apa-apa pun. Malah ianya akan meningkatkan lagi kepercayaan rakyat kepada kerajaan.
Malangnya Imam Hadhari dan AlNajib serta kuncu-kuncunya jelas tidak mahu menurut cadangan tersebut. Mungkin takut dikatakan meniru idea orang lain.

Bagi saya ini bukan isu meniru atau 'copy cat' ini masalah rakyat. Rakyat tidak kisah cadangan sesiapa pun yang penting kesejahteraan mereka dibela.
Selepas ini saya yakin akan banyak lagi 'buah tangan' dalam bentuk janji, projek segera, wang ringgit dan hadiah-hadiah akan ditaburkan oleh 'Santa Klaus' yang cukup baik hati semasa pilihanraya kecil ini.
Saya mengharapkan pengundi-pengundi Permatan Pauh matang dan cerdik. Apa sahaja yang diberi kepada mereka, boleh mereka ambil tetapi keputusan untuk mengundi sesiapa adalah hak mereka. Jangan nanti janji, wang ringgit, projek segera tersebut menyebabkan mereka lupa kepada kezaliman dan penindasan Kerajaan BN terhadap mereka. Minyak naik, barang naik dan sebagainya jangan dilupakan, siapa punya angkara.

Comments