PMTG PAUH : ALI RUSTAM INGIN MENGUBAT HARI YANG LARA ~ Ref Malaysiakini

Untuk mengubat hati yang lara, maka Ketua Menteri Melaka berkata bahawa BN akan menang di Permatang Pauh. Cakap-cakap beliau hanyalah untuk menyedapkan hati beliau dan hati-hati penyokong Umno yang sejak dari awal-awal lagi sudah 'mengaku kalah.' Beliau berkata demikian selepas merasmikan Perayaan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Peringkat Negeri 2008 di Dataran Ayer Keroh, baru-baru ini.

Mana tidaknya 'Santa Klaus' Pilihanraya Kecil, ALNajib dan Koh Tsu Kon sendiri siang-siang hari lagi mengaku sukar untuk BN menumbangkan Anwar di Permatang Pauh. Jadi untuk mengubat hati yang lara terpaksalah Ali Rustam 'syok' sendiri angkat bakul mengatakan BN akan menang sedangkan hakikat sebenarnya untuk BN menang boleh diibaratkan 'Jauh Panggang dari Api'.

Tak perlulah Ali Rustam hendak bermain dengan kata-kata kerana ahli-ahli Umno sekarang bukannya bodoh dan buta seperti ahli-ahli Umno zaman dulu. Internet ada, surat khabar alternatif ada, sms ada, mms ada semuanya mereka boleg akses kepada maklumat. Ali Rustam tidak boleh menutup fakta dan kebenaran.

Cuma Ali Rustam boleh kerja kuat untuk berusaha mengurangkan majoriti PKR nanti. Bolehlah Ali Rustam bahawa semua jentera kerajaan negeri (kalau tak malu) untuk digunakan di Permatang Pauh. Kalau di Anak Bukit dulu staff dan prasarana Hospital Southern di bawa ke sana kali ini boleh lah bawa staff dan prasana Hospital Putra pula. Hamid (Bekas CEO Hospital Putra) pun dah tiada kat sana mungkin mudah sedikit untuk eksploitasikan harta rakyat ini untuk kegunaan BN.

Namun saya ingin sarankan kepada Ali Rustam dan pemimpin BN supaya jangan sekali-kali guna harta rakyat untuk kepentingan BN dan Umno, kerana kami rakyat Malaysia tidak REDHA dan TIDAK HALALKAN walaupun 1 sen pun harta rakyat untuk kegunaan BN dan Umno serta kepentingan peribadi pemimpin BN/Umno. Adakah pemimpin BN/Umno tidak takut kepada balasan Allah S.W.T kelak kerana memakan harta rakyat?

Comments