PERJALANAN KE IPOH & PERMATANG PAUH ~ Ref Malaysiakini

Saya sekarang dalam perjalanan ke Ipoh & Permatang Pauh untuk menghadiri muktamar PAS Pusat dan Pilihanraya Kecil Permatang Pauh. Pelbagai 'benda' bermain di dalam otak memikirkan tentang kedua-dua 'event' besar tersebut.

Serangan demi serangan yang di'hunjam' oleh media arus perdana kepada Pakatan Rakyat memerlukan ahli dan penyokong PAS matang berfikir jika tidak sudah kita pening kepala memikirkannya.
Begitu juga saya terkenang apa kesudahan dengan pilihanraya Kecil Permatang Pauh, apakah Anwar berjaya memenangi kerusi tersebut dengan majoriti yang lebih besar.

Sampai di Ipoh sekitar 6.30 petang terus ke hotel penginapan di kawasan sekitar Fair Park cuma 1km dari Stadium Indera Mulia.

Selesai solat maghrib dan Isyak, bergerak ke tapak muktamar bertemu beberapa orang sahabat antaranya Arsadik, Wzmokh, At J.

Esok Insya Allah Tuan Guru Presiden akan menyampaikan ucapan dasar yang saya kira akan menggariskan beberapa perkara penting antaranya kerjasama politik Pakatan Rakyat, isu keterbukaan PAS berbincang dengan sesiapa sahaja, pemerintahan di beberapa negeri dan juga isu-isu lain.

Selamat Bermuktamar


Comments