PEKERJA KILANG CUBIC DAN QIMONDA DAPAT VSS

Saya mendapat berita bahawa 2 buah kilang iaitu Cubic dan Qimonda akan memberikan VSS kepada pekerjanya dalam jangka masa terdekat.
Cubic dilaporkan mengambil langkah tersebut untuk mengecilkan operasinya sementara Qimonda akan berpindah ke Senai, Johor.
Saya akan cuba mendapatkan fakta dan maklumat secara detail dari para pekerja yang terlibat untuk memastikan kebajikan pekerja-pekerja terbabit dijaga dan tiada diskriminasi dilakukan keatas mereka.
Saya juga mengharapkan kerajaan negeri dapat membantu pekerja yang terlibat untuk mendapatkan pekerjaan baru atau mungkin membantu mereka mendapat pinjaman untuk memulakan perniagaan dan sebagainya.

Comments

si lembik's said…
to bro sofi..sila kunjungi blog saya berkenaan dengan kilang Qimonda...VSS memang dapat tapi bagaimana nasib staf disana yang majoriti sudah bermuahtangga n mempunyai anak yang bersekolah....seperkara lagi, didalam perjumpaan staf bersama majikan pada setiap 4 bulan sekali, pihak majikan pada asalnya sudah berjanji untuk mencarikan pekerjaan tetapi bila perjumpaan seterusnya pihak majikan telah memusingkan fakta yang sebenar....hope dapat membantu...Ustaz Kamal juga telah mengutarakan perkara tersebut