PAS SETIA DENGAN PERSEFAHAMAN DALAM PAKATAN RAKYAT - Ref Malaysiakini

Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang berkata PAS akan tetap setia kepada persefahaman di dalam Pakatan Rakyat. Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasar pada Muktamar PAS kali ke 54 di Stadium Indera Mulia, Ipoh pagi tadi.

"PAS tidak akan sekali-kali bersama parti yang terkapai-kapai sekarang" tegas Tuan Guru Haji Abdul Hadi.


Beliau juga menegaskan bahawa PAS adalah parti yang paling kemas jentera dan paling ramai jentera parti. Jadi, kata beliau, PAS tidak sepatutnya di pinggirkan oleh parti-parti komponen Pakatan Rakyat.

"Jangan sangka PAS hanya penting semasa kempen pilihanraya, tetapi bila fajar kemenangan menyinsing PAS diketepikan" kata beliau.

Tuan Guru mengingatkan seluruh jentera parti supaya mempertingkatkan gerakerja mendekati rakyat dan mengajak mereka menyertai PAS.

"Usaha Lajnah Penerangan menjalankan kempen Jom Masuk PAS semestinya disebarkan ke seluruh negara" kata beliau.

Ucapan dasar beliau yang bertemakan PAS untuk semua disifatkan suatu ucapan yang tegas, berani dan mencakupi semua isu-isu dalaman parti, isu nasional dan antarabangsa.

Majlis perasmian Muktamar Agung PAS ini dihadiri oleh Penasihat PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim, Presiden PKR, Dato Seri Wan Azizah Ismail, Pengerusi DAP Perak Dato' Ngeh Koo Ham dan 25 orang pimpinan Gerakan Islam seluruh dunia.

Comments

CHee XtheMan said…
kena tengok dulu!! TGHA sudah membohong kuat sekali, flip-flop
ala Badawi. Tegok dulu.