NO 1 & 2 PUN TERLIBAT DENGAN PENYALAHGUNAAN KUASA, SIAPA LAGI YANG BERSIH DALAM UMNO? ~ Ref Malaysiakini

Hari ini tercipta lagi satu sejarah dalam Umno apabila Presiden dan Timbalan Presidennya pun didakwa terlibat dengan rasuah atau penyalahgunaan kuasa dan laporan polis dibuat terhadap kedua-dua Imam Besar Islam hadhari ini.

Jadi kalau kedua-dua Imam Besar ini pun didakwa menyalahgunakan kuasa, siapa lagi agaknya di dalam Umno ini yang bersih dan suci. Orang yang 'maksum' macam Imam Besar Islam Hadari, Pak Lah pun di tuduh sedemikian rupa. Apatah lagi pemimpin-pemimpin Umno yang tidak pernah mendapat jolokan Mr Clean sudah tentu mereka lagi teruk.

Hari ini Bekas Exco Pemuda Umno, Dato' Mazlan Dato' Harun membuat laporan tersebut tanpa takut dan segan silu kepada Pak Lah dan Najib.
Mazlan ke ibu pejabat BPR Kuala Lumpur pagi tadi untuk menyerahkan surat ketua bahagian Petaling Jaya Selatan, kapten (B) Datuk Zahar Hashim.
Berdasarkan bahan-bahan yang tersebar di internet, Abdullah hadir di majlis bersama pemimpin cawangan mulai Mei dengan pembiayaan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) kementerian berkenaan.
Pertemuan presiden Umno dengan belasan ribu ketua cawangan beberapa bulan lalu yang didakwa menggunakan wang Kementerian Penerangan diserahkan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) hari ini. Laporan tentang pembabitan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi itu berdasarkan aduan seorang pemimpin bahagian kepada Lembaga Disiplin parti itu pada 11 Julai lalu.

Inilah akibatnya apabila kita tidak meletakkan Islam sebagai asas perjuangan. Seringkali kita tersasar dari landasan sebenar. Lebih-lebih lagi orang dikiri kanan kita yang diharapkan menegur dan memberikan nasihat kepada kita semuanya 'Yes Man' dan kaki ampu. Mereka sudah pasti tidak berani menegur dan memberi nasihat. Mereka hanya ampu sini ampu sana. Akhirnya pemimpin jadi syok sendiri dan parti hancur.

Comments