NAJIB TERPAKSA BERSUMPAH UNTUK BANTU KEMPEN BN ~ Ref Malaysiakini

Demi untuk sekurang-kurangnya mengurangkan majoriti kemenangan Anwar di Permatang Pauh, AlNajib terpaksa bersumpah tidak mengenali AlTantuya.

Nampaknya Najib terpaksa melakukan apa sahaja demi untuk menjaga nama dan imejnya walaupun ramai yang tidak meyakini kebenarannya. Semua orang tahu siapa Najib, apa rekod lama dan latarbelakang Najib.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Bahawasanya saya tidak terlibat dan mengenali wanita Mongolia yang dikaitkan dengan diri saya.

‘‘Biarlah Allah menjadi saksi di dalam Masjid Guar Perahu yang mulia ini. Saya tidak mahu kata ini sumpah rasmi atau tidak, tapi ini urusan saya dengan Allah. Apa pun tohmahan, saya percaya saya berdiri di atas prinsip yang benar,” kata Imam Dua Hadhari tersebut.

Tidak cukup dengan bersumpah, Najib menguatkan lagi sumpahnya dengan menjemput sama Konsul Kehormat Mongolia, Datuk Syed Abdul Rahman Al-Habshi yang turut berucap berkata: “Sumpah Datuk Seri Najib benar dan diakui Datuk Seri Najib tiada kaitan dengan Altantuya.”

Syed Abdul Rahman berkata, apabila kes pembunuhan Altantuya berlaku, beliau adalah orang Malaysia pertama yang mempunyai maklumat itu dan beliau juga merupakan “orang pertama pergi ke Mongolia dan telah membuka semua peti besi yang mengandungi dokumen Altantuya”.

“Tiada satu dokumen pun, mahupun gambar, mahupun video yang babitkan Datuk Seri Najib,” katanya.

Begitu usaha Najib untuk 'memperdayakan' pengundi Permatang Pauh.

Najib tidak sedar bahawa sekarang ini semua rakyat sudah matang dan cerdik untuk menentukan yang mana kaca yang mana intan.

Comments

makanfree said…
Pemandu, Thagarajoo Nallakaruppa membuat perakuan bersumpah membawa Mr. Ji dari India ke rumah Najib setiap bulan untuk melakukan upacara keagamaan Hindu. Upacara itu masih berterusan sehingga kini. Berdasarkan perkara tersebut, adakah sumpah yang dilakukan oleh Najib yang dilakukan mengikut ajaran Islam sebenar tidak sah?

Artikel penuh dalam bahasa Inggeris.
http://malaysia-today.net/2008/content/view/11688/84/