MENUNGGU KILAUAN EMAS - Ref Malaysiakini

Sudah hampir seminggu Sukan Olimpik Beijing bermula, namun wang insentif RM1 juta belum 'mengenali' siapa yang akan menjadi tuannya.

Harapan kepada pasukan pembidik panah, badang angkat berat, perenang dan perahu layar hampir berkecai. Tinggal beberapa acara bagi sukan-sukan ini yang berbaki.
Kini harapan kita sandarkan kepada pelumba basikal dan badminton. Walaupun satu demi satu jagoan badminton kita tumbang namun masih ada beberapa orang lagi yang masih meneruskan buruan untuk mendapatkan RM 1 juta itu. Antaranya Lee Chong Wei, Wong Mew Choo dan pasangan Koo Keng Kiat dan Tan Boong Hiong (gambar).

Manakala pelumba basikal harapan kita Azizulhasni Awang (gambar), Josiah Ng, Rizal Tisin akan turun membawa cabaran negara Sabtu ini.

Harapan tinggi rakyat Malaysia dan segunung wang bernilai RM1 juta diharapkan dapat memberikan semangat kepada para atlet kita.

Diatas kertas pemain-pemain badminton kemungkinan besar dapat menamatkan kemarau pingat dalam dua Sukan Olimpik sebelum ini. Mungkin kalaupun bukan kilauan emas, Perak atau Gangsa pun sudah cukup untuk mengubat rindu kepada pingat Olimpik.

Di saat Thailand sudah pun merangkul emas, Indonesia juga sudah mendapat pingat Malaysia masih terkial-kial mengintai peluang untuk naik di atas podium menerima pingat.

Adakah kehadiran Menteri Belia dan Sukan yang bertandang ke Beijing menggunakan duit rakyat tidak dapat memberikan motivasi dan semangat kepada mereka?

Semuanya akan terjawab sebaik hujung minggu ini apabila atlet badminton dan lumba basikal yang menjadi taruhan utama kita untuk menjamah pingat turun ke gelanggang.

Selamat Berjuang.

Comments

Nostradamus said…
Q9. Corruption is a fact of life and should be tolerated. (Fact or Fiction)
Korupsi adalah fakta kehidupan dan perlu toleransi. (Fakta atau Rekaan)


Answers at http://patek1472.wordpress.com
Jawapan di http://patek1472.wordpress.com