MAHATHIR TAK PERCAYAKAN NAJIB LAGI? ~ Ref Malaysiakini

Tun Mahathir mula sangsi dengan kredibiliti Najib untuk menjadi Perdana Menteri dan Presiden Umno. Mahathir mula mengalih pandangan kepada regu Ku Li-Rais bagi menggantikan Pak Lah-Najib.
Nampaknya Tun M semakin terbuka sekarang. Bukankah Ku Li-Rais adalah bekas Presiden dan Timbalan Presiden Arwah Parti Melayu Semangat 46 (S46). Namun oleh kerana kebencian Tun M kepada Pak Lah sanggup Tun M melupakan api permusuhan beliau dengan Ku Li yang pernah menentangnya sehingga Umno diharamkan pada tahun 1987.
Tun M terus menyerang Pak Lah. Hanya kesihatan beliau sahaja yang kadang-kadang mengendurkan serangan beliau. Apabila beliau sihat sahaja maka meriam katak, senapang gajah atau bom tangan beliau dihalakan kepada Pak Lah.
Semalam Tun M secara terbuka menyatakan bahawa ramai pemimpin Umno yang berkelayakan untuk menggantikan Pak Lah.
"Pemimpin yang tidak dipengaruhi oleh keluarganya, pemimpin yang sanggup berkorban untuk memastikan kelangsungan Umno didalam BN. Salah seorang darinya ialah Rais (Yatim). Mungkin Razaleigh menjadi Presiden dan Rais Timbalan Presiden" kata Mahathir dipetik dari Malaysiakini.
Jelas sekali Tun M sudah mula tidak mempercayai Najib yang dilihat hanyalah 'Yes Man' kepada Pak Lah.

Comments

Yes....and apa lagi baru? MM..memang macam lalang. Satu kali macam ini satu kali macam itu. Eishhh benci dengan semua ini la.
Unknown said…
sudahlah mamak tun.