KERAJAAN BARU DIBENTUK 16 RAMADHAN, AMBIL BERKAT BULAN PUASA? ~ Ref Malaysiakini

Kerajaan Pusat baru akan dibentuk menjelang 16 Ramadhan? Mengambil sempena bulan barakah dan penuh rahmat.

Kami rakyat marhaen amat menantikan kelahiran kerajaan baru ini semoga sinar sang suria yang benar-benar memberikan kesejateraan benar-benar dimakbulkan tuhan.

Kami sudah tidak tahan dengan kezaliman, ketidakprihatinan, keangkuhan, penyelewengan, kesombongan, ketidaktakutan kepada Allah dan seribu satu macam kebobrokan yang dilakukan oleh kerajaan sekarang.

Ya Allah, makbulkan doa kami pada 1 Ramadhan ini, moga-moga sinar ini benar-benar menyinsing dan mengusir si bedebah yang sedang bermaharajalela yang menjadikan negara dan harta benda rakyat ini seperti harta pusaka kepunyaan mereka.

Ya Allah, makbulkan doa kami, agar kami yang dianiaya sejak sekian lama dapat dibela.

Ya Allah, makbulkan doa kami, kami mewakili keluarga As-Syahid Ibrahim Libya yang dibunuh kejam oleh kerajaan BN pada 19 Nov 1985. Kesyahidan mereka masih tidak dibela, perbicaraan kes ini ditangguhkan entah berapa kali. Kami mahu orang yang terlibat dihukum kalau tidak didunia yang pasti Allah akan hukum mereka di akhirat nanti.

Ya Allah makbulkan doa kami, kami mewakili keluarga tahanan ISA yang sedang dizalimi oleh kerajaan BN dengan menahan ayah dan suami tanpa bicara yang jelas bertentangan dengan keadilan Islam. Ya Allah musnahkan kerajaan zalim ini dan gantikan dengan kerajaan yang adil, telus dan prihatin.

Ya Allah, makbulkan doa kami, Ya Allah makbulkan doa kami, kami sudah tidak tahan dengan penyiksaan kerajaan BN sekarang yang tidak pernah mengambil tahu penderitaan kami yang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, mereka naikkan harga minyak dan harga barang tanpa belas kasihan.

Ya Allah makbulkan doa kami, kami sudah tidak tahan dengan kerajaan BN sekarang yang menggalakkan program-program maksiat dan hedonisme yang menyebabkan anak-anak kami terdedah kepada pergaulan bebas, khalwat dan perzinaan.

Ya Allah makbulkan doa kami, kami sudah tidak sanggup tinggal dibawah pemerintahan kerajaan yang membiarkan jenayah pembunuhan, perogolan, dadah, rompakan dan culik serta lain-lainnya meningkat dari sehari ke sehari. Kami takut untuk keluar rumah dan membiarkan anak-anak kami keluar rumah seorang diri.

Ya Allah, makbulkan doa kami dari cengkaman pemerintah yang mengaut kekayaan negara untuk kroni dan sahabat handai mereka sehingga menafikan hak kami.

Ya Allah, andai Allah tidak makbulkan doa kami, kami bimbang negara kami akan hancur dan kami akan terus terhimpit dan tersiksa.

Ya Allah, makbulkan doa kami moga-moga menjelang 16 Ramadhan mengambil sempena 17 Ramadhan kerajaan baru akan dibentuk dan kami amat bersyukur Ya Allah andai doa kami dimakbulkan.

Kami sujud, kami merintih, kami menangis, kami memberikan jiwa raga kami kepadaMu Ya Allah. HanyaMu tempat kami mengadu dari segenap fitnah dunia dan kejahatan makhluk yang bernama manusia.

Amin Ya Rabbul A'lamin.

Comments