JIHAD TUTUP AURAT DAHULU SEBELUM JIHAD LAWAN ANWAR - Ref Malaysiakini

Saya menyokong saranan Ketua Dewan Pemuda PAS Perlis, Ustaz Ya'akub Abu Seman, yang meminta Wanita Umno berjihad untuk menutup aurat dahulu sebelum berjihad untuk menang pilihanraya kecil Permatang Pauh.
Ustaz Ya'akub dalam komennya kepada Harakahdaily menyifatkannya kenyataan Timbalan Ketua Pergerakan Umno (Menteri Pencen), Shahrizat Abdul Jalil yang mahu Wanita Umno berjihad di Permatang Pauh, sebagai satu kenyataan yang pelik yang dikeluarkan oleh golongan yang terdesak.

"Layakkah mereka bercakap tentang jihad? Wanita Umno perlu berusaha berjihad melawan hawa nafsu mereka dulu dengan menuruti perintah Allah. Tak payah bercakap bab jihad kalau masih ramai ahli wanita Umno yang belum menutup aurat. Ajak mereka tutup aurat dulu barulah cakap tentang jihad," kata Ustaz Ya'akub.

Shahrizat dipetik dari sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini dilaporkan mengisyhtiharkan jihad tersebut di Pulau Pinang dengan alasan untuk menghalang seorang individu bercita-cita tinggi mencapai impiannya dan kejayaan peribadi.
Bagi saya tak payahlah Shahrizat berjihad menentang Anwar di Permatan Pauh, alangkah baik kalau Shahrizat dan Rafidah berjihad untuk memakai tudung yang sempurna bagi menutup aurat dengan betul. Begitu juga mereka berdua perlu ber'jihad' mengajak Imam Hadhari, Pak Lah supaya memastikan anaknya, Nori; isterinya, Jeanne dan menantunya menutup aurat.
Oleh itu saya mengharapkan pengundi-pengundi Permatang Pauh terutama wanita supaya tidak terkeliru dengan taktik Wanita Umno yang sudah akan menggunakan apa juga cara untuk mendapatkan undi. Sudah tentu mereka juga akan menggunakan agama untuk memancing undi.
Saya mencadangkan kepada pengundi Permatan Pauh supaya memasang banner dengan kata-kata " Wahai Wanita Umno mari kita berjihad menutup aurat dahulu sebelum memulakan jihad-jihad yang lain. Menutup Aurat wajib disisi Islam".
Kepada tukang-tukang kempen Wanita Umno yang berceramah membaca ayat-ayat Al-Qur'an saya harap Datin-Datin, Puan-Puan dan Cik-cik bacalah ayat-ayat yang mewajibkan menutup aurat semoga Shahrizat, Rafidah, Azalina dan lain-lainnya sedar dan insaf terhadap kewajiban menutup aurat. Semoga keinsafan mereka ini juga turut diteladani oleh seluruh wanita Islam di Malaysia yang belum menutup aurat dengan sempurna.

Comments