ISU LIWAT : ANWAR MAHU DOLLAH BERTANGGUNGJAWAB - Ref Malaysiakini

Sebelum ini Anwar Ibrahim jarang sekali mengaitkan Dollah Badawi dalam apa juga isu yang melibatkan beliau. Anwar seringkali dilihat cuba mengelak jika ada wartawan atau orang tertentu meminta beliau komen tentang keterlibatan Dollah dalam isu liwat ini. Sebaliknya Anwar sering mengaitkan Najib sebagai 'dalang' kepada konspirasi terhadapnya.

Namun hari ini mungkin ianya kemuncak kepada kesabaran Anwar apabila beliau menggesa Dollah bertanggungjawab terhadap isu ini. Mungkin Anwar tidak dapat menahan 'geram'nya kerana beliau di'jemput' ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta besok pada jam 10.00 pagi.

Memang dari awal lagi ramai berpendapat Dollah sebagai Perdana Menteri sudah tentu mengetahui siapa yang didakwa sebagai 'dalang' kepada konspirasi ini. Mustahil Perdana Menteri orang yang paling berkuasa tidak tahu atau tertidur atau buat-buat tidak tahu. Kalaupun AlNajib terlibat sudah tentu Dollah tahu atau diberitahu kerana ini perkara besar yang melibatkan imej negara dan kestabilan politik dan ekonomi negara.

Malaysiakini hari ini melaporkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim menyalahkan perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi terhadap pertuduhan liwat yang akan dihadapkan kepada penasihat PKR itu di mahkamah sesyen esok.

"Saya minta perdana menteri bertanggungjawab bagi kerosakan yang bakal dilakukan kepada negara ini dan integriti dan kehormatan orang Melayu," katanya di sidang media khas tentang kes mahkamahnya.

Polis tengah hari tadi menyerahkan notis bertulis di rumah Anwar memintanya hadir di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta pada pukul 10 pagi esok untuk mendakwanya bawah kesalahan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Penasihat PKR itu juga mendakwa beberapa individu di keliling perdana menteri bertegas mahu beliau dituduh di mahkamah, selain pegawai-pegawai polis walaupun pandangan profesional di pejabat Peguam Negara berbeza.

Anwar menuduh Abdullah berbuat demikian kepadanya demi menyelamatkan imejnya yang merosot teruk, termasuk gagal memajukan ekonomi Malaysia."Beliau sekarang membakar seluruh hutan demi menyelamatkan sebatang pokoknya sendiri," kata Anwar.

Kalau tidak silap saya mungkin ini kenyataan pertama Anwar terhadap Dollah berkenaan isu liwat ini.

Sekiranya dakwaan Anwar ini benar (ramai berpendirian bahawa ianya benar) maka amat malang sekali bagi negara kita kerana mempunyai Perdana Menteri yang tidak tegas dan tidak mahu menegakkan kebenaran. Jelas sekali Dollah lebih mementingkan kedudukan dan pangkatnya berbanding dengan kebenaran dan keadilan. Amat besar laknat Allah kepada orang yang menyembunyikan kebenaran lebih-lebih lagi ianya melibatkan perkara besar seperti tuduhan liwat ini.
Akibat dari tidak bercakap ada insan teraniaya, bukan sahaja diri Anwar teraniaya tetapi rakyat Malaysia menanggung sama. Ini kerana rakyat yakin Anwar mampu menyelamatkan negara dari kancah kehancuran akibat pemerintahan yang zalim, korup, tidak telus dan rosak yang sedang memerintah negara kita sekarang.

Dengan menganiaya Anwar umpamanya memenjarakan beliau bermakna negara kehilangan seorang negarawan yang disegani di dalam negara dan luar negara. Boleh dikatakan sehingga kini tidak seorang pun di dalam kerajaan sekarang yang dapat menandingi karisma dan kredibiliti Anwar.

Oleh itu sebagai rakyat Malaysia marilah kita semua mengerah tenaga dan keringat serta harta benda untuk kita bekerja keras menyedarkan rakyat tentang kebobrokan kerajaan BN dan pemimpinnya. Langkah terdekat yang perlu kita lakukan ialah membantu Anwar pada pilihanraya kecil Permatang Pauh agar beliau mendapat majoriti yang jauh lebih dari apa yang diperolehi Dato Seri Wan Azizah pada pilihanraya umum 8 Mac lalu.

Selamat Berjuang untuk menegakkan kebenaran.

Salam Takziah kepada kospirator-konspirator (dan sesiapa yang bersubahat) yang jika benar mereka melakukan FITNAH INI, sudah tentu LAKNAT ALLAH akan menanti mereka jika TIDAK MAHU atau TIDAK SEMPAT BERTAUBAT.


Comments

cracksys said…
Sungguh, lagu mana sistem keadilan kita berfungsi kalu sampai mcm ni punya bendul.

Kenapa Anwar yang kesalahan virtual mcm tu kena ikat jamin RM20k.