HASRAT BN UNTUK RAMPAS KERAJAAN NEGERI PERAK BERKECAI ~ Ref Malaysiakini

Hasrat BN untuk merampas kerajaan Negeri Perak dengan cara memohon mahkamah membatalkan keputusan Pilihanraya bagi 3 Dewan Undangan Negeri (DUN) di Perak berkecai.

Mahkamah Tinggi Ipoh hari ini menolak petisyen membatalkan keputusan Pilihanraya Umum. kerusi DUN Lubuk Merbau, DUN Kuala Sepetang dan DUN Kuala Kurau.

Ketiga-tiga DUN tersebut di menangi oleh Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum 8 Mac lalu.
DUN Kulau Kurau, calon PKR, Abdul Yunus Jamahari menang dengan majoriti 467 undi. Beliau mendapat 8,224 undi manakala calon BN, Mohd Salleh Mat Disa mendapat 7,757 undi.
DUN Kuala Sapetang pula, calon PKR, Tai Sing Ng menang dengan majoriti 564 undi. Beliau mendapat 7,285 undi manakala calon BN, See Tean Seng mendapat 6,721 undi.
Manakala di DUN Lubuk Merbau pula, calon PAS, Mohd Zainuddin Mohd Yusof yang juga Exco Kerajaan Negeri Perak, menang dengan majoriti 72 undi. Beliau mendapat 4,664 undi manakala calon BN, Datuk Jamal Nasir Radi memperolehi 4,592 undi.

Kesian Tajul Rosli dan Zambery 'putih mata' sekali lagi. Sudah bermacam usaha di jalankan oleh BN/Umno Perak untuk menumbangkan kerajaan negeri di bawah pimpinan Datuk Seri Ir Mohd Nizar Jamaluddin. Namun semuanya menemui jalan buntu. Jadi saya cadangkan Tajol dan Zambery supaya bersabar 3 atau 4 tahun lagi iaitu sehingga pilihanraya umum akan datang.

Sampai masa kamu berdua boleh masuk pilihanraya sekali lagi. Tapi takut juga nanti, kamu dua orang sama-sama tergolek macam rakan-rakan kamu yang di'pencen'kan pada pilihanraya umum 8 Mac lalu.

Cuma saya harapkan Tajol, Zambery dan rakan-rakan yang sewaktunya janganlah buat kacau lagi. Berpolitik secara bermoral dan beretika. Berlawanlah secara anak jantan.

Comments

Nostradamus said…
Q48. Freedom can only exist in the mind, not in real life. (True or False)
Kebebasan Cuma didapati dalam minda, tidak di dunia nyata. (Betul atau Salah)

Q49. Race and Religious supremacy are preached by satans. (True or False)
Ketuanan bangsa dan ugama adalah dikutbah oleh syaitan. (Betul atau Salah)

Q50. Malaysian politicians are typical Jeyklls and Hydes. (True or False)
Ahli politik Malaysia melambangkan personality Jeyklls dan Hydes. (Betul atau Salah)




Answers at http://patek1472.wordpress.com
Jawapan di http://patek1472.wordpress.com
Unknown said…
hurray!!!

hidup PR!!! hidup rakyat!!!

let's send UMNO & BN to holland!