BN TIDAK PERLU DIJENAMAKAN SEMULA TETAPI PERLU DIKUBURKAN TERUS ~ Ref Malaysiakini

Saya tidak bersetuju dengan cadangan Naib Presiden Umno, Muhyiddin Yassin yang mencadangkan supaya BN dijenamakan semula ekoran kekalahan teruk pada Pilihanraya Umum 8 Mac lalu dan juga pilihanraya kecil Permatang Pauh Selasa lalu.

Cadangan Muhyiddin tersebut sudah tidak relevan kerana BN terbukti ditolak oleh rakyat apabila kalah di lima buah negeri dan kehilangan majoriti dua pertiga di parlimen walaupun BN dibantu oleh SPR, Media dan jentera kerajaan semasa kempen pilihanraya tersebut.

BN ditolak oleh rakyat kerana politik perkauman sempit BN yang berjuang atas dasar kaum masing-masing Umno untuk Melayu, MCA untuk Cina, MIC untuk India, Gerakan untuk Cina dan lain-lain.

Rakyat Malaysia sekarang sudah matang dan cerdik untuk memikirkan yang mana baik dan yang mana buruk. Saya yakin jika BN tidak dibantu oleh SPR, Media dan jentera kerajaan tempohari BN sudah pasti kalah teruk dan kemungkina besar BN juga terlepas hampir keseluruhan kerusi di Semenanjung Malaysia.

Trend pengundi di Bandar yang celik IT yang tidak bergantung sepenuhnya kepada media pengampu menunjukkan hampir semua kerusi-kerusi dibandar-bandar besar dimenangi oleh Pakatan Rakyat.

Saya mencadangkan kepada Muhyiddin supaya mencadangkan kepada Majlis Tertinggi Barisan Nasional supaya membubarkan parti-parti komponen masing-masing dan bersama-sama menyertai mana-mana parti Pakatan Rakyat demi masa depan agama, negara dan bangsa.

Tidak ada gunanya mempertahankan sesebuah parti yang telah rosak, korup dan jijik yang telah ditolak oleh rakyat terbanyak.

Tak payah ngabihkan bogheh, moh kito join Pakatan Rakyat dan kita bina sebuah negara Malaysia yang aman, sejahtera dan mementingkan kebajikan rakyat.

Comments