SATU LAGI SEJARAH TERCIPTA : UNDI TAK PERCAYA KEPADA PAK LAH DI PARLIMEN

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dijangka membentangkang usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi petang ini - pukul 3 petang.Pada waktu yang sama, Majlis Tertinggi (MT) Umno juga akan mengadakan mesyuarat di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).Laporan terkini akan menyusul di radio Tko.fm pada 3.30 ptg - GB.
Walaupun kita belum mengetahui samada ianya mendapat persetujuan dari Speaker dan sokongan dari Ahli Parlimen, apa yang penting ialah sejarah baru tercatat dalam politik Malaysia apabila buat pertama kali seorang Perdana Menteri menghadapi usul tidak percaya dari Ahli-ahli Parlimen - ulasan dari Mutaligat

Dalam pada itu, watawan mStar Online melaporkan dari Parlimen bahawa Dr. Wan Azizah akan mengemukakan usul berkenaan kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada pukul 3.30 petang.

Perkembangan membawa usul itu merupakan yang kedua dalam tempoh sebulan ini.
Tiga minggu lalu Parti Maju Sabah (SAPP) melahirkan pendirian tidak percaya kepimpinan Abdullah dan memutuskan untuk membawa usul yang serupa pada 23 Jun lalu apabila Dewan Rakyat mula bersidang selepas berehat selama tiga minggu.

Bagaimanapun usul berkenaan tidak menjadi kenyataan dan semalam SAPP mengulangi bahawa usul sedemikian akan diteruskan kelak.

Mstar & Tranungkite

Comments