RASUAH HALAL DI SISI ISLAM HADHARI? - Ref Malaysiakini

Adakah rasuah HALAL di sisi Islam Hadhari?? Saya terpinga-pinga mencari jawapannya. HALAL atau HARAM. Apa yang membuatkan saya phening kefala untuk mencari jawapannya. Macamana tak fhening kepala, Imam Hadhari kata nak benteras rasuah, tapi orang yang terlibat dengan rasuah politik (politik wang) dalam pemilihan Umno langsung tidak didakwa di Mahkamah. Malah orang itu terus diterima menjadi pemimpin Umno dan terus mendapat kepercayaan ahli-ahli Umno untuk menjadi ketua.

Orang itu tak lain tak bukan ialah Isa Samad atau nama mesranya Isa Pen@#$. Isa hampir pasti memenangi jawatan Ketua Umno Bahagian Teluk Kemang kerana kesemua 24 cawangan yang mengadakan mesyuarat agung mencalonkan beliau menjadi Ketua Bahagian. Maknanya beliau menyapu bersih kesemua pencalonan dari cawangan-cawangan yang telah bermeysuarat. Adalah dijangkakan cawangan-cawangan lain yang bermesyuarat selepas ini juga akan mencalonkan beliau.

Apa ni? Tidak ada langsung perasaan jijik kepada kepada rasuah yang ditunjukkan oleh ahli-ahli Umno. Ini disebabkan pemimpin Umno sendiri memang menggalakkan rasuah sebab itu tindakan mahkamah tidak diambil kepada Isa, Zaid Ibrahim, Amid Nordin dan lain-lain walaupun jelas mereka terlibat dengan rasuah politik (politik wang) seperti yang dibuktikan oleh jawatankuasa disiplin Umno.

Jelas sekali walau sebesar mana rasuah yang dilakukan oleh Isa dahulu ianya tidak sedikitpun menjejaskan reputasi dan imejnya. Malah terus mendapat sokongan padu dari pemimpin dan ahli Umno. Tidak hairanlah selepas ini Isa Samad juga akan mendapat pencalonan untuk bertanding jawatan Naib Presiden atau Ahli Majlis Tertinggi.

Inilah rupa Umno sebenarnya. Tidak ada lagi rasa segan dan malu. Tidak ada lagi maruah dan harga diri bagi orang yang melakukan kesalahan kerana mereka tahu pemimpin Umno dan ahli-ahlinya semuanya serupa lebih kurang. Kalau orang macam ini sudah tentu ditolak dan tidak akan dilayan di dalam PAS.

Saya ingin mencadangkan kepada Bahagian-bahagian Umno supaya mencadangkan Isa bertanding jawatan Presiden atau Timbalan Presiden Umno pada pemilihan Umno kali ini. Sudah pasti menang sebab Umno memang suka kepada kaki rasuah, kaki perempuan dan sebagainya.

Sebab itu salah seorang kaki perempuan sekarang ini sedang sibuk berkempen untuk bertanding jawatan Naib Presiden. Beliau sekarang inipun semakin mendapat tempat di media dan program kemasyarakatan atas nama NGO Melayu dan Agensi Kerajaan yang dipengerusikannya. Saya tidak hairan kalau dia ini menang nanti. Sebab Umno parti busuk dari kepala sampai ke ekor.

Kepada ahli Umno ayuh tinggalkan Umno sebelum ikan busuk ini berulat dan lenyap terus dari dunia kerana kebongkakan melanggar hukum-hukum Allah (langgar fatwa mufti dan sebagainya).

Comments