KES 3 YB DITUDUH CURI BESI DAN SERTAI HIMPUNAN HARAM DITANGGUH LAGI

Berapa lama mau tunggu lagi. Mungkin itu yang bermain di dalam minda tiga orang Ahli Parlimen Kota Melaka, YB Sim Tong Him; YB iaitu ADUN Kesidang, YB Goh Leong San; ADUN Bachang, YB Lim Jak Wong apabila dakwaan mereka terlibat dalam perhimpunan haram dan 'curi besi' di tangguhkan sebulan lagi.

Mereka masih belum didakwa, masih dalam siasatan Polis. Blogger Damian 'Baba' Yeo dalam blognya (http://damianslyeo.blogspot.com) menulis yang beliau mula sangsi dengan keberkesanan Polis menyiasat kes ini dan juga pada yang sama beliau mempersoalkan keupayaan Pejabat Peguam Negara membuat pendakwaan kepada 3 orang hero tempatan ini.


Sekarang menurutnya, selepas 3 bulan kes ini berlaku tanpa pendakwaan di mahkamah, kemungkinan pasukan peguam akan mengemukakan saman terhadap OCPD, kerajaan Malaysia dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) atas dakwaan kekejaman Polis dan penyalahgunaan kuasa terhadap ADUN Bachang, YB Lim Jak Wong yang dipukul.

Gambar-gambar sidang akhbar yang dibuat sebaik sahaja YB Lim Jak Wong dibebaskan oleh Polis dalam kes itu dan juga gambar Forum 'Polis atau Samseng' yang dianjurkan oleh DAP.
Sumber : http://damianslyeo.blogspot.com

Comments