EPISOD DEDAH DAN NAFI TERUS MENULAR - Ref Malaysiakini

Hari ini bukti didedahkan, esok akan ada yang menafikannya. Inilah senario terbaru politik Malaysia yang haru biru sekarang. Semuanya kerana gara-gara nafsu menguasai manusia dengan tidak memikirkan dosa dan pahala, moral atau tidak bermoral. Yang penting kuasa dan pangkat mesti dipertahankan.
Manusia bukan lagi mencari kebenaran tetapi manusia mencari bukti dan alasan untuk mengiyakan segala tindak tanduk masing-masing walaupun ianya palsu dan tidak masuk akal.

Takut kepada Allah? Kalimah itu sudah tidak ada lagi dalam kamus manusia rakus.

Takut pada undang-undang? Bagi mereka undang-undang boleh diatasi kerana mereka 'imune', tiada undang-undang yang dapat dijatuhkan kepada mereka. Mereka ada kuasa dan ada segala-galanya. Dunia ana yang punya (kata P. Ramlee)

Malu atau segan? Ha ha mana ada lagi malu dan segan, yang penting orang yang menggugat aku mesti dicantas dan di'mati'kan walau dengan apa cara sekalipun.

Dalam kes laporan Doktor Pusrawi yang menyatakan tiada kesan sodomi di dubur Saiful, sepatutnya laporan itu dialu-alukan dinilai kesahihannya. Bukannya menolak mentah-mentah dan terus menyatakan tidak laku dan void. Jelas mereka bukannya mencari kebenaran tetapi mencari keuntungan dunia yang jelas rugi diakhirat.

Fenomena dedah dan nafi tanpa bukti dan'evidence' yang sah dan tepat ini sudah menjadi asam garam sistem kehakiman kita. Sehingga tuduhan dan pendakwaan boleh diubah. Malah lebih mengaibkan Pendakwa seolah-olah berada di sebelah orang yang kena tuduh. Sedangkan sepatutnya Pendakwa mesti mencari bukti-bukti dan hujah untuk mensabitkan kesalahan orang yang dituduh. Hindustan betullah negaraku sekarang ini.

Hari ini sindrom penafian ini berjangkit kepada Hospital Pusrawi. Di mana pihak pengurusan Pusrawi menafikan pegawai perubatannya Dr Mohamed Osman Abdul Hamid pernah memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan berkaitan masalah liwat.

Dalam kenyataan lima perenggannya, hospital itu juga berkata ia tidak pernah mengeluarkan secara rasmi dokumen pesakit berkenaan seperti yang diedarkan dengan meluas di internet sejak kelmarin.

Hospital swasta di Jalan Tun Razak itu kini sedang mengadakan sidang media berhubung kontroversi kebocoran laporan pemeriksaan tersebut - yang dianggap oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "bukti" dakwaan terhadapnya "tiada asas" dan "bermotifkan politik."

Comments

Ang Nua Lee Wat said…
AUUUUWWW!! Uncle Pet(RPK) bersuara lagi (geli geleman you) bagi mewakili abang sedara kesayangannya DSAIyang dituduh meliwat saiful.

Kesian Uncle Pet(RPK),adik Sedara DSAI terpaksa mencari idea lain di KOTA SODOM utk pertahankan abang sedaranya yang 'meng...liwat"

Hospital Pusrawi hari ini menjelaskan pegawai perubatannya Dr Mohamed Osman Abdul Hamid "tidak memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan berkaitan dengan liwat".

"Dr Mohamed Osman pegawai perubatan Hospital Pusrawi tidak memeriksa pesakit berkenaan berkaitan dengan sodomi," kenyataan hospital Pusrawi.

Ia juga menyatakan Dr Mohamed Osman juga bukan seorang doktor pakar, tetapi seorang pegawai perubatan di klinik kemalangan dan kecemasan Hospital Pusrawi.

"Dr Mohamed Osman telah menasihatkan pesakit itu Mohd Saiful supaya diperiksa lanjut oleh doktor pakar di hospital kerajaan," kata hospital itu.
Unknown said…
Now, heres what i dont understand. If UMNO were really sincere, why dont they offer to merge with PAS in the states where they control! and give up the Mentri Besar-ship to PAS. Say in Johor, Negri, Trengganu , Melaka or Pahang?

Why does it have to be in states held by Pakatan? states like Perak and Selangor ??? Why? Why??? Why??? Why???

You can tell here its because they want to create a backdoor opening back into power, PAS should ask those UMNO dogs to join up first in those states and ask UMNO dogs to give them the Mentri Besar post and see what happens……those UMNO dogs will laugh in their faces!!!!!

they will never give up their own states, wake UP PAS!!!!!