DEMO PROTES : PESERTA DEMO KURANG PUASHATI

Saya berkesempatan bersama-sama dengan Pimpinan dan ahli-ahli PAS Bukit Katil bersama-sama menyertai Demo PROTES membantah kenaikan harga minyak di Stadium MBPJ, Kelana Jaya.

Namun rata-rata peserta demo tidak berpuashati dengan Demo ini. Di sebelah paginya ia dipenuhi dengan nyanyian oleh para penyanyi yang berambut panjang, berseluar koyak rabak dan bertatoo. Apa ni...........ini konsert ke? Tanya sahabat-sahabat saya.

Mereka mengeluh kerana demo sama seperti karnival sehari anjuran Persatuan Taman Penduduk atau mungkin seakan-akan Jom Heboh (Sure Heboh). Langsung tak best.....ini bukan Demo ini bersuka ria dan bershopping ...komen seorang lagi sahabat yang memang tak pernah miss berdemo di mana sahaja ia diadakan.

Orang kalau nak demo kena demo di tempat-tempat yang 'crowded' atau boleh dilihat oleh rakyat. Ini dalam Stadium semua orang kita sahaja yang lihat" , kata seorang lagi.

Akhirnya kami balik awal jam 3.15 petang dan bertolak balik ke Negeri Hang Tuah. Kami hanya berada di sana 4 jam lebih sahaja......dalam bas masing-masing merungut dan bertekad untuk menganjurkan sendiri DEMO di Melaka ini ............BILA TUNGGU LAH

Comments