DAH KELUAR 'PAPER' BARU NAK BERGERAK

Sudah seakan menjadi tradisi bagi masyarakat Malaysia terpaksa mengadu kepada media jika sesuatu masalah mereka tidak dapat diselesaikan dalam jangka masa yang lama. Malah ada kes yang bertahun-tahun tidak selesai, sebaik sahaja diajukan kepada media secepat kilat pihak-pihak berkenaan mengambil tindakan.

Beberapa minggu lepas saya mendedahkan kes seorang bapa, Mustafa Maiduni yang ingin mengambil anaknya di Indonesia yang juga menghadapi masalah untuk mendaftarkan anak-anaknya serta mendaftarkan perkahwinan. Selepas setengah jam saya postingkan di blog ini, pihak berkenaan terus membuat panggilan telefon Mustafa supaya datang ke pejabat Jabatan berkenaan untuk menyelesaikan masalah beliau. Mudahnya !!! sedangkan sebelum itu beliau telah bertemu dengan pemimpin negeri dan jabatan berkenaan namun tiada tindakan yang konkrit diambil. Tetapi sebaik sahaja ceritanya disiarkan di dalam blog ini, akhbar Sinar Harian dan Siasah bukan main cepat lagi pihak berkenaan mengambil tindakan syabas.

Begitu juga halnya dengan surau Taman Angkasa Nuri selepas sahaja akhbar Sinar Harian menyiarkan cerita tersebut dan saya juga 'posting'kan dalam blog ini, keesokannya kelihatan pihak berkenaan mula mengukur tanah dan memasang kayu-kayu untuk kerja-kerja pembinaan surau tersebut. Mengapa sebelum ini tiada tindakan dibuat walaupun ADUN Durian Tunggal sudah dua kali melawat tapak surau tersebut.

Syabas YB dan pihak-pihak yang berkenaan KERANA CERITA DAH KELUAR PAPER BARU NAK BERTINDAK.

Saya posting gambar tapak surau tersebut untuk tatapan tuan-puan.
Semoga ianya cepat disiapkan dan mudahlah kita berjemaah selepas ini. Amin.

Comments

azhar said…
Penulis blog seperti Saudaraku Sofi ni banyak manfaatnye..amalnya akan dibalas Allah nanti..ini blog sudah lawan surat khabar hairan..metro..utusan meloya..semuenye tu mengampu..
teruskan perjuangan saudar...
Anonymous said…
Terima kasih atas sokongan saudara, ada maklumat sila bagi tau saya