ANWAR & RAJA PETRA DITAHAN UNTUK SIASATAN, ROSMAH 'DITATANG' UNTUK KE BALAI POLIS. RPK DITAHAN LAPOR MALAYSIAKINI.

Inilah 'Double Standard' namanya apabila Anwar dan Raja Petra ditangkap secara biadap untuk disoalsiasat. Lambat sikit je terus tangkap. Namun Rosmah Mansor yang dikaitkan oleh Raja Petra dengan kes bunuh Altantuya ditatang bagai minyak yang penuh untuk datang memberi keterangan di Balai Polis.

Inilah Polis negara kita. Takut benar kepada pemimpin negara atau orang kesayangan pemimpin negara. Bila laporan Polis dibuat terhadap pemimpin pembangkang atau penyokongnya secepat kilat Polis bertindak. Namun jika laporan dibuat kepada pemimpin kerajaan dan orang kesayangan mereka belum tentu ianya akan disiasat, kalau disiasat pun bagaikan melepaskan batuk di tangga. Sudah ber'koyan-koyan' laporan dibuat terhadap Khir Toyo, Rafidah Aziz, Pak Lah, Najib, Rosmah Mansor, Samy Vellu dan lain-lainnya namun tidak pernah mereka ini didakwa dan ada antaranya tidak dipanggil untuk disoalsiasat.

Mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir pun tidak pernah dipanggil sebagai saksi dalam kes-kes melibatkan beliau umpamanya kes Anwar dan lain-lain.

Begitulah hebatnya dan 'imune'nya pemimpin BN.

Hari ini satu lagi tangkapan di buat iaitu keatas Raja Petra Kamaruddin Penulis Blog yang berani mendedahkan bahawa Rosmah dituduh berada di tempat kejadian semasa wanita Mongolia Altantuya di bunuh denga n bom C4. Cepat betul Polis bertindak. Syabas Polis.

Laporan Malaysiakini seperti di bawah :-

Blogger Raja Petra Kamaruddin ditahan dan dibawa ke Mahkamah Jalan Duta untuk didakwa.
Beliau dijangka didakwa mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan berhubung dakwaannya dalam akuan berkanunnya yang mengaitkan Datin Seri Rosmah Mansor - isteri timbalan perdana menteri - dengan pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Raja Petra dan peguamnnya tiba di ibupejabat polis (IPK) Kuala Lumpur pada jam 10 pagi.Isterinya, Marina Lee Abdullah, bimbang Raja Petra sekali lagi enggan diikatjamin dan berada tahanan seperti sebelum ini."Ini adalah kesalahan yang boleh diikatjamin. Saya harap dia tidak akan mengejutkan saya lagi dan enggan diikatjamin," katanya.Dua bulan lalu, apabila Raja Petra didakwa dengan tuduhan hasutan kerana menyiarkan artikel bertajuk 'Let's send the Altantuya murderres to hell' dalam lamanwebnya Malaysia Today, dia enggan diikat jamin.
Dia bagaimanapun bersetuju diikatjamin tiga hari kemudiannya.

Comments