ALI RUSTAM AJAK RAKYAT MELAKA SERTAI FLORATHON, BERAPA JUTA DUIT RAKYAT AKAN HANGUS? Ref Malaysiakini

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam di dalam blognya mengumumkan bahawa sempena Malaysia Flora Fest 2008 (MFF) ini Kerajaan Negeri Melaka dengan kerjasama Kementerian Pelancungan melalui majlis Tindakan Pelancungan Negeri Melaka dan (MTPNM) dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) akan mengadakan Florathon 2008 bertempat di Taman Botanikal Ayer Keroh Melaka pada 20 Julai ini.

Katanya, ini adalah salah satu usaha kerajaan negeri untuk terus mempromosi sector pelancongan yang menjadi nadi utama dalam ekonomi negeri Melaka. Manakala florathon ini adalah salah satu dari 8 acara utama yang diadakan sempena MFF 2008.

Mohd Ali juga memberitahu bahawa acara Florathon ini adalah “BRIST WALKING” sejauh 3 km dimana para peserta akan dinilai berdasarkan kepada tema, kreativiti pakaian, ketrampilan dan usaha menghias diri.
Menurutnya lagi, acara itu sungguh unik dan ini juga secara tidak langsung untuk mempromosi produk eco-tourism.

Bagi baguslah kerajaan negeri hendak mengadakan Florathon ini. Sudah tentu ramai Kak TON dan Mak Cik ZeTON akan mengambil bahagian. Cuma apa yang kita harapkan program Florathon ini tidak membazirkan duit rakyat sehingga hutang negeri Melaka semakin bertambah.
Jadikan program ini berbenar-benar bermanfaat dan mempunyai impak yang baik untuk rakyat.
Kalau setakat nak bersuka ria dan gagal menarik minat pelancong lebih baik buat program lain. Kita pun tidak diberitahu berapa kos mengendalikan acara ini. Mungkin menelan jutaan ringgit. Ramai lagi orang miskin, ibu tunggal, warga emas dan anak yatim yang memerlukan wang.
Seperkara lagi minta tolong Datuk Seri supaya memastikan program ini bebas dari pergaulan lelaki dan wanita sehingga menimbulkan fitnah dan juga pastikan tidak ada konsert hiburan yang melalaikan rakyat Melaka. Ingatlah negeri Melaka sekarang ini penuh dengan program maksiat tidak cukup dengan konsert, hotel-hotel murah pusat pelacuran pun terus beroperasi, kes hamil luar nikah terus meningkat dan sebagainya
Saya harap program-program kerajaan negeri tidak dijadikan program untuk menyuburkan lagi maksiat dan pergaulan bebas. Insya Allah.
Minta tolong sungguh-sungguh Datuk Seri anak muda sekarang ini semakin hanyut.

Comments