TANAH RIZAB MELAYU JUGA DIKORBANKAN OLEH KERAJAAN BN

Projek pembangunan komersial dan pembangunan bercampur dibenarkan untuk dibangunkan di atas beberapa tanah rizab masjid berdasarkan beberapa sebab. Demikian ulasan Perdana Menteri menjawab persoalan Senator Datuk Rizuan Abdul Hamid yang meminta mengulas berkenaan dengan tanah rizab masjid dan rizab Institut Profesional Baitulmal (IPB) milik Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) dibenarkan untuk dibangunkan projek pembangunan komersial yang akhirnya menjadi tempat minum arak, perjudian dan maksiat seperti di Sri Hartamas dan Bukit Damansara.

Dengan perkembangan ini tidak hairanlah jika sekiranya tanah rizab melayu akan pupus disebabkan dasar kerajaan BN yang mengutamakan pembangunan walaupun ianya mengorbankan tanah rizab melayu.

Lebih malang ada di antara tanah rizab Melayu yang dibangunkan menjadi tempat maksiat seperti kedai arak dan sebagainya. Malah kedai-kedai yang dibina tersebut samada di sewa atau mungkin dijual kepada Bukan Melayu.

Jika beginilah dasar kerajaan Islam Hadhari tunggulah saat kehancuran Orang Melayu suatu hari nanti. Mungkin Orang Melayu akan merempat di tanah air sendiri.

Comments