RAKYAT TERUS DITEKAN 6 DI TAHAN DI PERKARANGAN ISTANA NEGARA TERMASUK AHLI PARLIMEN

Rakyat terus menuntut hak mereka yang dicabuli oleh kerajaan. Hari ini rakyat sekali berhimpun menyatakan bantahan tetapi dalam bentuk yang berbeza.

Perhimpunan di hadapan Istana Negara hari ini adalah perhimpunan anjuran penyokong Hindraf sebagai simbolik bagi mencerminkan anak-anak kepada tahanan ISA yang tidak dapat menyambutnya bersama bapa masing-masing yang ditahan di Kem Tahanan Kamunting.

Kumpulan itu termasuk 48 kanak-kanak yang membawa ‘teddy bear' untuk diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong sempena sambutan Hari Bapa hari ini.

Malangnya rakyat terus dizalimi. Mereka yang berhimpun secara aman di'kacau' oleh Polis. Enam orang, termasuk tiga ahli Parlimen PKR ditahan, dipercayai kerana mempertikaikan tindakan polis melarang sekumpulan 70 orang penyokong Hindraf berhimpun di depan Istana Negara.

Tiga ahli parlimen PKR yang ditahan itu ialah Zuraida Kamaruddin (Ampang), Sivarasa Rasiah (Subang) dan PKR S Manikavasagam (Kapar).

Sivarasa adalah naib presiden PKR. Zuraidah adalah ketua Wanita PKR, manakala Manikavasagam pula adalah anggota Majlis Kepimpinan Tertinggi (MPT) PKR.

Tiga orang lagi ialah N Surendran (penasihat undang-undang Hindraf); Salmah Ismail (setiausaha Zuraida) dan Loude Mary (aktvis Hindraf).

Comments