RAKYAT MELAKA TOLAK TUAH : PIMPINAN BN TERUS TAK SEDAP HATI

Nampaknya pimpinan BN Melaka terus menjawab apa yang dilontarkan oleh Timbalan Speaker DUN Kelantan, YB Mohd Zaki Ibrahim bahawa rakyat Melaka menolak tuah kerana tidak mengangkat Pakatan Rakyat sebagai kerajaan negeri menggantikan BN.

Tidak cukup dengan akhbar harian kerajaan negeri Melaka Hariini mereka menggunakan pula Sinar Harian dan media lain untuk menjawab. (Takkan kena sikit sigung dan menggelabah kot.)

Selasa lalu, Pengerusi PPP Melaka, Datuk Chiw membalas hujah Zaki bahawa rakyat Melaka sebenarnya bertuah kerana mengekalkan kerajaan BN. Selepas Ali Rustam sendiri menjawabnya. Hari ini ADUN Gadek, Ghafar Atan pula beriya-iya menjawab fakta yang dikemukakan oleh Zaki.

Nampaknya takut benar mereka kepada kenyataan.

Apa yang dibuat oleh kerajaan Kelantan seperti yang dinyatakan Zaki memang tidak dapat ditandingi oleh kerajaan negeri-negeri BN. Malangnya mereka tidak mahu mengakuinya. Nampaknya mereka cuba mengalihkan perhatian bahawa kerajaan BN lah yang melaksanakan pembangunan. Jadi apa lagi yang rakyat nak semuanya tadi.

Mereka pemimpin BN ini lupa bahawa pembangunan itu kadang-kadang tidak memberikan manfaat kepada rakyat terbanyak.

Apa yang orang Bukit Senggeh, orang Batang, orang Hutan Percha, orang Kuala Sungai Baru, orang Asahan, orang Bukit Durian, orang Berisu dan lain-lain tempat dapat dengan pembinaan Eye on, Menara Taming Sari, pembinaan makam pembesar negeri, aerorail, monorail dan sebagainya.

Adakah dengan pembinaan itu dapat meringankan beban kenaikan harga minyak dan kenaikan barangan keperluan harian mereka?

Adakah dengan pembinaan prasarana yang membazir itu dapat mengurangkan kadar jenayah dan gejala sosial.? Malah lebih malang sesetengah program atau prasarana itu menggalakkan lagi masalah sosial dan maksiat oleh kerana tidak ada langkah pencegahan dan pendidikan.

Comments