KEPIMPINAN MELALUI TELADAN

Pemimpin Kerajaan BN sepatutnya mencontohi empat orang Ahli Parlimen Pembangkang yang menaiki basikal untuk menghadiri sidang parlimen hari ini.

Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan semua ahli kabinet yang bermatian-matian mempertahankan tindakan menaikkan harga minyak dan pada masa yang sama meminta rakyat mengubah cara hidup sepatutnya yang menaiki basikal bukannya Ahli Parlimen Pembangkang.

Malangnya Pak-Pak Menteri masih menggunakan kereta kerajaan yang dibiayai oleh duit rakyat untuk ke sana ke mari mengapa mereka tidak mengubah cara hidup. Mereka hanya memotong elaun keraian 10 % sedangkan mereka menikmati puluhan ribu duit rakyat dalam bentuk elaun dan gaji setiap bulan.

Mengapa mereka tidak sanggup mengubah cara hidup. Malah mereka terus bermewah dan boros. SAYA CADANGKAN PAK-PAK MENTERI INI 'PARKING' SEMUA KERETA KERAJAAN DAN GUNAKAN KERETA SENDIRI DENGAN DUIT SENDIRI MEMBELI MINYAK, 'REPAIR' DAN SERVIS.?

CONTOHILAH AHLI-AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG YANG MENAIKI BASIKAL TU AMACAM???


Laporan Tranungkite dan gambar agendadaily

Empat Ahli Parlimen pembangkang hari ini berbasikal ke bangunan Parlimen sebagai tanda protes kepada kerajaan terhadap kenaikan harga bahan api. Mereka ialah Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, N Gobalakrisnan (Padang Serai); Zulkifli Noordin (Kulim Bandar Baru); dan Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan).

Mereka berkata, tujuan mereka menaiki basikal untuk menunjukkan kesusahan yang ditanggung oleh rakyat ekoran kenaikan harga minyak.

Mereka berbasikal dari Bank Negara mulai jam 9.30 pagi dan tiba di Parlimen, 10 minit kemudian.

Namun pada masa yang sama perkarangan Parlimen tempat letak kereta penuh dengan kereta Ahli Parlimen termasuk pembangkang, pegawai kerajaan dan para pemerhati.

Malah ada yang terpaksa meletakkan kereta di luar kawasan Parlimen. Mereka yang turut mencabar Perdana Menteri datang ke Parlimen menaiki basikal bagi merasai kepayahan yang dihadapi rakyat serta menunjukkan contoh mengubah gaya hidup.

Comments