ISLAM HADHARI BUANG MASA

Saya menyokong penuh kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang menyatakan usaha mempromosi Islam Hadhari adalah membuang masa kerana apa yang penting adalah mempromosikan Islam sebenar, Islam Syumul kepada umat Islam dan bukan Islam.

Malangnya kerajaan BN hari ini membelanjakan jutaan ringgit untuk mempromosi Islam yang sesat iaitu Islam Hadhari yang menghalalkan judi, arak, program maksiat, undang-undang taghut di negara ini.

Kita harap semua rakyat dan pemimpin yang menganut Islam Hadhari ini insaf dan kembali menghayati Islam sebenar.

Tan Sri Khalid dalam kenyataannya itu juga berkata bahawa kerajaan Selangor tetap dengan keputusannya tidak membenarkan program mempromosikan Islam hadhari di negeri itu.

Beliau berkata "tetapi kalau aktiviti menerangkan apa itu Islam hadhari, buang masa sajalah. Itu kita tidak bagi. Buat apa, buang masa."

"Kita bagi kalau nak menerangkan macam mana tauhid, tajwid, bersatu, itu okey. Ini asyik nyanyi lagu Islam hadhari buat apa. Majulah lebih sikit," tambahnya.

Khalid telah diwawancara oleh beberapa media berbahasa Melayu di kediaman rasminya Sabtu lalu, bagaimanapun tidak menafikan masih terdapat usaha mempromosikan versi Islam ini oleh kerajaan persekutuan di negeri itu.

Comments