TREND BARU POLITIK MALAYSIA - BOM PEJABAT PARTI

Semalam Pejabat DAP Perak telah dibom oleh 'pengebom tak berani mati' yang dilihat berjumlah dua orang. Apa motifnya tidak diketahui.

Hebat betul mereka ini. Adakah mereka diupah atau melakukannya atas 'kesedaran' sendiri. ? Apakah mereka bertindak kerana marahkan Pemimpin DAP yang dikatakan menghina Raja-Raja Melayu.?

Biar kita beri peluang kepada Polis untuk menyiasatnya. Kita tidak boleh jatuhkan hukum sehingga belum dibuktikan. Bukan macam kerajaan BN yang menghukum tahanan ISA tanpa bicara. Ini hukum rimba namanya. Botak Chin dan Bentong Kali yang ganas dan membunuh ramai orang itupun dibicarakan.

Kita pun hairan dengan golongan yang marahkan pemimpin DAP ini. Mengapa mereka begitu marah kepada Karpal Singh tetapi tidak berkata apa-apa dengan tindakan penghinaan kepada Raja-Raja Melayu yang dilakukan oleh Imam Hadhari dan pemimpin Umno sebelum ini.

Pak Lah terang-terang menentang keputusan Sultan Terengganu dengan berkeras mahukan Derih Jusoh menjadi MB Terengganu sedangkan Sultan memberikan watikah perlantikan kepada Mad Said. Bukan itu sahaja terdapat sepanduk-sepanduk yang jelas mencaci dan menghina Sultan di angkat oleh penyokong-penyokong Umno semasa demonstrasi menentang keputusan Sultan melantik Mad Said. Mengapa Polis tidak menyiasat dan membawa kes ini ke mahkamah.

Malah sekali lagi Imam Hadhari bersikap kurang ajar apabila ingkar dengan keputusan Sultan Perlis yang mahukan Mat Isa Sabu menjadi MB sedangkan Imam Hadhari berdegil mahukan Shahidan Kassim.

Walaupun akhirnya si biadap Imam Hadhari ini tunduk dan patuh dengan titah kedua-dua Sultan Terengganu dan Perlis tetapi beliau langsung tidak memohon ampun dan maaf.

Kes yang lebih berat dilakukan semasa zaman Mahathir, apabila Mahathir dengan kuasa ditangannya begitu bongkak meminda perlembagaan Malaysia dan menghadkan kuasa Raja-Raja Melayu. Sebelum pindaan di buat keburukan Raja-Raja Melayu di'telanjangi' sepuas-puasnya dengan penuh aib di dada-dada akhbar dan media elektronik.

Persoalannya MENGAPA MAHATHIR DAN IMAM HADHARI TIDAK DIKATAKAN MENGHINA SULTAN. MALAH LANGSUNG TIDAK DISIASAT.

Comments