RAKYAT BANDAR MAHKOTA CHERAS 'MENANG'

Semenjak kalah teruk dalam PRU 12 8 Mac lalu kerajaan BN Islam Hadhari nampaknya semakin prihatin dengan nasib rakyat. Kalau sebelum jangan haraplah kerajaan BN ingin menyebelahi rakyat dalam kes rumah setinggan, perbalahan dengan pemaju dan sebagainya. Tetapi sekarang Dollah Badawi dan kuncu-kuncunya semakin takut kepada rakyat.

Hari ini satu lagi contoh kerajaan BN semakin takut kepada rakyat (takut hilang kuasa). Kabinet mengarahkan supaya jalan akses yang digunakan oleh penduduk Bandar Mahkota Cheras (BMC) bagi mengelak membayar tol di Lebuhraya Cheras-Kajang dibuka kepada laluliintas.Keputusan itu dibuat dalam mesyuarat mingguan kabinet hari ini dan berkuatkuasa serta merta.

Pengerusi Jawatankuasa Buka Jalan BMC, Tan Boon Hwa berkata, beliau telah dimaklumkan oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Ong Tee Keat mengenainya tengahari tadi.Menteri Kerja Raya, Datuk Mohd Zin Mohamed kemudiannya membuat pengumuman rasmi mengenainya apabila mengadakan pertemuan dengan penduduk BMC hari ini.

Zin juga berkata, syarikat konsesi tol Grand Saga juga diarahkan supaya memperbaiki jalan tersebut.

Pertikaian berhubung tindakan syarikat konsesi lebuhraya, Grand Saga, membina benteng menutup jalan tersebuttelah berterusan sejak tiga tahun lalu tetapi ia sampai ke kemuncaknya pada 21 April lalu apabila penduduk di situ, dengan sokongan beberapa ahli exco kerajaan negeri Pakatan Rakyat, bertindak memusnahkan benteng yang dibina pada 2005.Grand Saga kemudiannya membina semula benteng di situ, tetapi penduduknya bertindak

memusnahkannya semula.Bagaimanapun, percubaan Grand Saga untuk membina benteng konkrit setinggi tiga kaki - bagi kali ketiga - pada malam 8 Mei lalu terganggu, apabila pihak polis melepaskan tembakan gas pemedih mata untuk menyuraikan penduduk yang berhimpun di situ.Empat hari kemudiannya, penduduk gagal mendapatkan perintah dari Mahkamah Tinggi untuk menghalang syarikat konsesi lebuhraya itu mendirikan semula benteng konkrit di jalan tersebut.

Selepas mahkamah membuat keputusan yang memihak kepada Grand Saga, Zainal Abidin mengeluarkan notis tiga hari lalu bahawa benteng konkrit akan dibina semula di situ dan berharap orang ramai tidakmengengkari penghakiman mahkamah tersebut.Bagaimanapun, kelmarin, penduduk Bandar Mahkota Cheras (BMC) sekali lagi bertindak membuang semula benteng tersebut yang menutup jalan akses tersebut.

BAGUSLAH KALAU MACAM TU DOLLAH, JANGAN INGAT KAMU BERKUASA DAN LANGSUNG TIDAK MAHU AMBIL TAHU MASALAH RAKYAT.

MOGA-MOGA SELEPAS INI DOLLAH & GENGNYA AKAN SEMAKIN BERTIMBANG RASA KEPADA RAKYAT.

Comments