PENDUDUK TAMAN ANGKASA NURI MAHU PEMINDAHAN PUSAT PELUPUSAN SAMPAH DIPERCEPATKAN

Penduduk Taman Angkasa Nuri, Durian Tunggal menggesa pihak berwajib mempercepatkan pemindahan pusat pelupusan sampah di Krubong sepertimana perancangan yang dibuat oleh pihak berkenaan sebelum ini.

Ramai penduduk yang tinggal di taman inipun tidak tahan dengan bau busuk yang kadang-kadang amat meloyakan. Walaupun kata mereka, bau tersebut datang sekali sekala tetapi ianya mengganggu ketenteraman penduduk setempat.

Seorang penduduk, Mahani Osman, 38 berkata, sudah 5 tahun beliau tinggal di situ tetapi tapak pelupusan sampah tersebut masih belum dipindahka.

"Ura-ura ianya akan dipindahkan sudah lama kedengaran sejak bertahun-tahun lamanya tetapi ia masih 'megah' ada di situ" kata Mahani dengan sinis.

"Saya merayu pihak berkuasa supaya mempercepatkan pemindahan tapak pelupusan sampah tersebut kerana ianya amat berdekatan dengan kawasan perumahan kami" tambah beliau.

Ramai penduduk berpendapat lokasi tapak pelupusan sampah itu adalah tidak bertepatan dengan piawaiannya kerana ianya dapat berdekatan dengan kawasan kediaman iaitu kurang dari 1 km.

Comments