PEMUDA UMNO HANYA TAHU ANGGUK TIDAK BERANI TEGUR PEMIMPIN

Pemuda Umno hanyalah sebuah pergerakan yang hanya tahu mengangguk dengan apa juga keputusan dan arahan pemimpin Umno. Sebab itu bila Tun Mahathir mengkritik Imam Hadhari mereka membidas Tun Mahathir tanpa memikirkan kebenaran apa yang diperkatakan oleh Tun Mahathir. Pemuda Umno hanya satu pergerakan Yes Man yang tidak mahu menegakkan kebenaran.

Semalam Hishammuddin menyifatkan kenyataan bekas Perdana Menteri itu yang hanya mahu kembali ke dalam UMNO selepas Presiden parti, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai tidak bertanggungjawab.

Selepas Tun Mahathir tidak sudah berkuasa (bukan Presiden Umno lagi), Hishamuddin berani mengkritiknya, tetapi semasa Tun Mahathir berkuasa dulu tidak pernah Dr Mahathir dikritik atau ditegur.

Menurutnya, kenyataan seperti itu sebenarnya tidak menguntungkan parti, sebaliknya ia membuka ruang kepada parti lawan yang sering mengintai peluang untuk memecahbelahkan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Dalam pada itu, Hishammuddin sekali lagi mengingatkan semua pihak bahawa cadangan supaya Abdullah meletak jawatan akan hanya menguntungkan pihak lawan dan sama sekali tidak akan membawa manfaat kepada UMNO.

“Lebih-lebih lagi dalam keadaan kita semua sedang berusaha bersungguh-sungguh membina semula parti dan menyuntik semangat di kalangan ahli-ahli serta mengembalikan keyakinan serta sokongan rakyat kepada UMNO,’’ katanya.

Beliau juga berkata, parti-parti komponen BN memerlukan kepimpinan UMNO.

Itulah Pemuda Umno yang terkenal dengan sifat Yes Man mereka.

Comments