BUKAN SEGELINTIR TETAPI MELAMBAK PEMIMPIN DUA WAJAH DALAM UMNO

Memang ada pemimpin Umno yang bersikap "dua wajah" apabila bercakap berbeza di dalam dan luar parti seperti tuduhan presidennya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kelmarin.

"Memang ada pemimpin dalam Umno, di hadapan Pak Lah dia bercakap lain, dan ketika berada di akar umbi dia bercakap lain," kata ketua bahagian Umno Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee.

"Sekiranya tidak berpuas hati dengan Pak Lah dan kepimpinan Umno, kemukakan pandangan, dan jangan jadi hipokrit."Bagaimanapun beliau enggan menamakan pemimpin Umno yang dimaksudkan oleh Abdullah."Siapa yang makan cili, dia yang terasa pedas," katanya kepada Malaysiakini.

Semasa berucap di majlis sambutan ulang tahun ke-62 penubuhan Umno, Abdullah mengkritik "pemimpin dua wajah". "Sudah ada peluang bermusyawarah, bermusyawarahlah kita habis-habisan.

"Jangan kat dalam kata lain, kat luar kata lain pula... kacau-bilau nanti. "Kita sudah gunakan amalan demokrasi untuk capai keputusan... jadi gunakan sebaik mungkin," katanya di perhimpunan itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hujung minggu lalu.

Beliau bagaimanapun tidak menyebut nama pemimpin terbabit.

Itulah laporan media tentang tuduhan Imam Hadhari kepada pemimpin dan ahli Umno. Memanglah orang tua yang semakin kurus ini semakin takut kepada bayang-bayangnya sendiri. Walaupun beliau seringkali memujuk dirinya dengan menyatakan Umno masih kuat masih memerintah Malaysia.

Saya ingin memberitahu Imam Hadhari bahawa di dalam Umno bukan hanya seorang dua yang berwajah dua malah berlambak-lambak jumlahnya.

Malah ramai antara mereka bukan sahaja berwajah dua malah tiga, empat, lima dan seterusnya.


Adakah Imam Hadhari tidak sedar bahawa pemimpin dan ahli Umno yang ditarbiah dengan syllabus usrah Islam Hadhari hanya mementingkan perut dan bawah perut. Sebab itulah mereka sanggup bermuka-muka untuk mencari habuan dan laba.

Takkan lah itupun Imam Hadhari tak tau. JKKK Kampung Dusun pun tahu!!!!!!!

Comments