BANGSAT YAHUDI, BUSH & PM AUSTRALIA, TAKZIAH BUAT IMAM HADHARI

14 Mei setiap tahun dikenang sebagai Hari Nakbah Palestin, hari di mana umat Islam Palestin ditimpa bala besar iaitu penubuhan negara haram jadah Israel pada tahun 1948.

Di saat umat Islam Palestin dibunuh, diusir, di rampas tanah dan hak mereka, Bush dan kuncu-kuncunya bergembira meraikan hari ulangtahun penubuhan negara haram Israel. Bush bersama-sama merayakan 'kemenangan Yahudi' tersebut di Baitulmaqdis semalam.

Dalam kenyataanya Bush melahirkan kegembiraannya kerana Israel menjadi rakan sekutunya yang paling baik dan akrab. Kita hairan apakah Bush ini seorang manusia atau binatang, kerana matanya buta, hidungnya tersumbat dan telinganya pekak tidak nampak kekejaman demi kekejaman yang di lakukan oleh Yahudi Laknatullah.

Perdana Menteri Australia juga menyatakan sokongan dan penghormatan kepada Israel malah Ketua Pembangkang Parlimen Australia juga memberikan sokongan padu kepada Perdana Menteri Australia dan negara haram Israel.

Pada tarikh ini, genaplah usia 60 tahun Palestin ditakluk, betapa malunya kita sebagai umat Islam yang mempunyai kelengkapan serba serbi, peralatan persenjataan canggih masih tidak terdaya membebaskan bumi Palestin, malah Masjid al-Aqsa juga dikuasai rejim Yahudi.

Kalau dilihat dari sudut logik akal manusia, negara Israel dilingkungi beberapa negara Arab yang kaya dengan senjata minyak seperti Arab Saudi, Kuwait, Iraq, Syria, Lubnan, Bahrain, Oman, Yaman dan sebagainya sepatutnya pada 1948, orang-orang Arab berjaya menghalang penubuhan negara haram itu, namun ia tidak berlaku.

Sebabnya, para pemimpin Arab hanya banyak menganjurkan persidangan menjaga kepentingan mereka daripada memikirkan keselamatan rakyat bangsa Palestin yang ditindas, dianiayai, dinafikan hak mereka sepanjang 60 tahun, iaitu satu jangka masa yang begitu lama mengatasi usia Malaysia merdeka (51 tahun).

Imam Syahid Hasan al-Banna pengasas Gerakan Ikhwanul Muslimin pernah mengemukakan pandangannya kepada Perdana Menteri Mesir pada masa itu, Noqrashi Basha agar membantu rakyat Palestin dengan menghantar pasukan tentera ke Palestin bagi menghadapi segala kemungkinan agar kuasa asing tidak bertapak di kawasan yang diduduki bangsa Arab, apatah lagi beragama Islam.

Pandangannya itu bukan mahu membangkitkan isu kebangsaan, malah kebimbangannya terhadap pengaruh bukan Islam akan masuk ke dalam negara-negara yang dihuni oleh orang Arab.

Noqrashi menolak pandangannya itu malah bertindak mengharamkan segala aktiviti gerakan Ikhwanul Muslimin. Imam Hasan tidak berputus asa dan mengerahkan unit pasukan jihad gerakan itu supaya pergi ke Palestin bertujuan untuk membantu rakyat negara itu, walau bagaimanapun tentera-tentera yang dihantar itu ada yang mati syahid dan ada yang sempat pulang semula ke Mesir dengan pelbagai kesusahan yang menanti mereka.

Kejatuhan Palestin di tangan Israel disifatkan oleh Imam Hasan sebagai satu kesilapan dan pengkhianatan besar ke atas rakyat Palestin yang beragama Islam.

Selang tidak berapa lama selepas kejatuhan Palestin, pada 12 Februari 1949, Imam Hasan ditembak mati secara misteri tanpa seorang pun yang tahu kejadian itu hingga ahli keluarganya juga tidak dapat mengesan di manakah jenazahnya di kuburkan hingga hari ini.

Semenjak 60 tahun yang lalu bermula sejarah kezaliman yang berpanjangan di mana pembersihan etnik pada tahun 1948 itu oleh tentera Zionis yang mengakibatkan 750,000 rakyat Palestin dihalau keluar (tiga per empat populasi Palestin) dari kampung halaman dan rumah mereka.

Kini rakyat Palestine menjadi pelarian di negara-negara jiran di mana bilangan mereka seramai 4.5 juta orang.

Keadaan kehidupan umat Islam adalah di luar perikemanusiaan seperti kemiskinan tegar, penafian keperluan asas tanpa makanan mencukupi, tempat bertuduh, pekerjaan, pendidikan dan rawatan kesihatan. Nasib mereka tidak diendahkan oleh kononnya komuniti antarabangsa yang didominasi oleh AS.

Polisi pembersihan etnik itu masih diteruskan, Israel semakin ganas antaranya menceroboh di Tebing Barat dan Jurusalem Timur sejak peperangan 1967 dan kini 400,000 orang rakyat Yahudi telah menduduki tanah Palestin.

Setiap hari rakyat Palestin dibunuh termasuk kanak-kanak, rumah mereka dihancurkan dan rakyat Palestin dihalang dari bergerak secara bebas dan mereka terus dihina.

Kini Israel pula menguatkuasakan sekatan ekonomi kemudian pada musim panans 2006 telah melancarkan serangan bom di Gaza yang memusnahkan jambatan, kemudahan awam, bekalan air bersih dan tenaga elektrik menyebabkan ratusan rakyat awam telah terbunuh.

Kesan sekatan itu telah meningkatkan kadar pengangguran dan kebuluran rakyat Palestin.
Gaza sedang dihimpit sehingga ekonominya lumpuh. Ini diperakui sendiri oleh Hardad Zarvos dari Bank Dunia.

Sendi ekonomi Gaza telah musnah dan dengan sekatan yang berterusan akan mengakibatkan keruntuhan ekonomi Gaza tidak boleh dipulih kembali.

Malangnya negara Islam Hadhari hanya melihat isu Palestin sebelah mata sahaja. Buktikan usul Presiden PAS agar Parlimen Malaysia membahaskan isu tersebut di tolak Timbalan Speaker Ronald Kiandee.

Imam Hadhari dan pengampu-pengampunya disekeliling senyap sahaja tanpa membantah tindakan Timbalan Speaker. Kalaupun Imam Hadhari dan Imam kedua tiada, apa salahnya menteri-menteri lain menyokong usul ini untuk dibahaskan.]

Atau mungkin pendokong Islam Hadhari juga bersetuju dan 'salut' kepada Israel dan kuncu-kuncunya seperti Amerika dan Australia. Mungkin fakta ini ada benarnya kerana bendera zionis sendiri pernah berkibar di PWTC.

Comments