PEMUDA AMANAH SEKOLAHKAN PESURUHJAYA PAS MELAKA

Menjawab kepada kenyataan Pesuruhjaya Pas Melaka, Kamarudin Sidek yang mengatakan tindakan beberapa pemimpin Amanah dan Pakatan Harapan yang membuat laporan Polis berhubung ceramah Pas Umno yang memfitnah, menunjukkan kerajaan negeri tidak boleh menerima sebarang kritikan.

Persoalan besar yang Pemuda Amanah Melaka ingin ajukan kepada Pesuruhjaya Pas Melaka, adakah beliau tidak mampu membezakan antara fitnah dengan kritik. Bagaimana seorang pemimpin utama parti di negeri yang juga dikenali sebagai seorang guru agama tidak mampu membezakan antara memberi kritikan dengan menimbulkan persepsi jahat kepada masyarakat dengan cara membuat fitnah.

Kami kongsikan pengertian fitnah dan kritik daripada Kamus Dewan Bahasa, fitnah adalah tuduhan khabar, kisah yang diada-adakan dan dibuat-buat untuk memburukkan atau membencanakan seseorang manakala kritik pula membawa erti kritikan pernyataan tentang yg salah atau yang tidak baik, celaan, teguran, kecaman. Menurut Kamus Dewan juga mengkritik adalah menghuraikan atau meneliti mana-mana yg baik dan yg tidak baik.

Kami yakin dan percaya kerajaan negeri Melaka sentiasa terbuka untuk menerima kritikan dan teguran tetapi kritikan itu biarlah membina dan bukanlah berunsur fitnah dan mengadu domba yang akhirnya menimbulkan persepsi buruk rakyat kepada pentadbiran hari ini sekaligus memecah belahkan masyarakat.

Dalam masa yang sama, kami juga musykil bagaimana seorang ustaz rela memfitnah dan mengelirukan rakyat. Adakah wujud dalam ajaran agama Islam yang membenarkan memfitnah orang walau kepada musuh sekalipun. Tidak sedarkah beliau akan kesan fitnah dan mengadu domba yang beliau ucapkan itu.


Antara fitnah Pesuruhjaya Pas itu pada ceramah beliau di Kampung Pulau Durian Tunggal pada 2 Februari lalu adalah :
1) Sudah 8 bulan kerajaan PH memerintah Melaka jawatankuasa masjid masih belum dilantik.

2) Duit tabung masjid akan diserahkan kepada MAIM untuk diuruskan dan masjid tidak boleh menguruskan duitnya sendiri.

Sedangkan fakta sebenar ialah :
1) Jawatankuasa Masjid yang lama masih sah sehingga 31 Disember 2018 dan bermula 1 Jan 2019 jawatankuasa interim dilantik di kalangan Pegawai Syarak sehingga pertengahan Februari 2019.

2) MAIM tidak pernah bercadang untuk meminta Jawatankuasa Masjid menyerahkan duit tabung masjid untuk diuruskan oleh MAIM. Tidak pernah ianya dibincangkan dalam mana-mana mesyuarat MAIM atau JAIM.

Kami menyeru seluruh rakyat Melaka dan Malaysia supaya menolak pemimpin yang bertopengkan agama demi kepentingan politik semata-mata seperti ini. Seharusnya seorang pemimpin mengamalkan sikap amanah dan bertanggungjawab dengan setiap perbuatan sert percakapan kerana ianya akan menjadi ikutan kepada para pengikut dan ahli bawahan. Tambahan pula Kamarudin Sidek merupakan pemimpin daripada parti yang dikatakan memperjuangkan Islam.

Fakhrul Razi Hamdan
Naib Ketua Pemuda
Amanah Negeri Melaka

Comments

Anonymous said…
untuk parti suci semua yg mereka buat adalah ok sebab depa ada no ahli yg boleh jadi tiket masuk syurga. kita mana ada!!!
Anonymous said…
Irish akibatnya bila dah sekongkol dgn Umno .. .Tak dpt beza fitnah dgn kritik jgn bikin malu gelaran ustad ....
Anonymous said…
tanya ostad apa hukum terima duit curi. halal....itu derma
Anonymous said…
sekiranya dlm bilik tertutup boleh ambil duit... huhuuu...
Din said…
Hanya di mesia shj yg ostad2 dn lobai2 yg menyokong dn mengagong2kan pencuri dn perompak..
Unknown said…
Pas party Ajaran Sesat...
Anonymous said…
bazar ramadhan dulu paling meriah di Malaysia sekarang paling sunyi..

Mohon boss ku buat lawatan dan ziarah di bazar bazar ramadhan terutama di Bazar Kg Baru (tempat kesukaan atok fitnah) Bazar di Johor di Pasar Rabu Kedah ,Langkawi dan tempat strategik yg lain yang sesuai... Mohon juga Bossku buat lawatan di Bazar Darataran Merdeka yang sudah berpindah dari Jalan TAR dan Masjid India KL dengar khabar tempat baru Dataran tiada samubutan lansung di sana. Jalan TAR dan Masjid India sudah tiada sambutan disebabkan laluan awan di sekat dan parking kereta pun sudah tiada lagi. Kawasan masjid india seperti padang jarak padang tekukur sekarang....!!


Mohon atur dan segrakan lawatan Bossku di tempat strategik sempana Ramadhan ini...

mohon VIRALKAN...!!



dan yang ini tragedi malang umat islam jalan TAR dan Masjid India

Ada suatu agenda bila parking kereta ditutup di sekitar jalan masjid india yg mana 99% di Jln Masjid India beragama Islam (Melayu mamak indon acheh dll) untuk melingkupkan perniagaan mereka. Bila parking kereta ditutup macamana orang ramai nak singgah dan beli secara pukal..?? Bila peniaga rugi senang puak sepet ni masuk dan kuasai kawasan strategik ini...Kenapa Petaling Street Jalan Alor dan Bukit Bintang tak buat sekali...???


mohon VIRAL kan...!!


aljuboori mme banduan .. banduan liwat

Dulu kempen Selamatkan Malaysia.. bakal PM pula kempen Selamatkah Jantan di Mesia..


kikikiki..
Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL