DAP PERINTAH : TAHLIL DAN BACA YASSIN TAK BOLEH?

Sekali lagi Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam mengeluarkan kenyataan cerdik. Kali ini Ali dilaporkan berkata jika DAP perintah, orang Islam tak boleh tahlil dan baca Yassin.

Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari dalam facebook menulis bahawa Datuk Ali kata, orang Islam tak boleh Tahlil dan baca Yasin kalau DAP perintah. 

"Saya cadang Datuk Ali pi Pulau Pinang dan buat program Tahlil dan Yasin tujuh hari tujuh malam tanpa henti!" ujar Adly.

Ternyata kenyataan Ali sama sahaja dengan kenyataan guru kemas dan JKKK kampung...memalukan negeri Melak a sahaja. Samalah juga dengan kenyataan Ahli Parlimen Bukit Katil, Mat Sirat di Surau Taman Pengkalan Jaya tidak lama dahulu yang mendakwa azan tidak boleh dikumandangkan di Pulau Pinang.

Mereka ingat rakyat begitu bodoh mempercayai penipuan mereka bulat-bulat. Kenyataan mereka membuktikan betapa rendahnya minda pimpinan Umno/BN khususnya di Melaka. Rakyat bukannya tidak tahu bahawa peruntukan untuk hal ehwal Islam di Pulau Pinang dinaikkan dari RM12 juta zaman BN perintah kepada RM64 juta sekarang. Guru-guru KAFA dapat elaun tambahan dan para Hafiz juga mendapat elaun sumbangan kerajaan Pulau Pinang.

Comments