RANKING BOLA : MEMALUKAN MALAYSIA LEBIH RENDAH DARI BANGLADESH & FILIPHINA

Amat memalukan!. Hanya itulah yang boleh kita katakan dengan kedudukan pasukan Malaysia dalam ranking Bolasepak FIFA apabila negara kita menduduki kedudukan 156 berbanding dengan Bangladesh di kedudukan 152, Filiphina (154) dan Samoa (155).

Bagaimana kita boleh berada dalam ranking lebih rendah dari Bangladesh dan Filiphina sedangkan kita tahu kedua-dua pasukan itu adalah pasukan belasahan dan lemah.

Mengapa FAM begitu lemah dan lembap dalam menguruskan pasukan negara sehingga pasukan kita dimalukan dengan sedemikian rupa.

Jika benar kemerosotan kedudukan pasukan kebangsaan di sebabkan kurangnya penyertaan kita pada kejohanan antarabangsa dan kurangnya perlawanan antarabangsa, mengapa FAM tidak mengaturkan perlawanan tersebut demi menjaga maruah kita.
Malah dalam Negara Asia Tenggara Malaysia terperosok ke tangga ke enam di belakang Vietnam, Thailand, Indonesia dan Singapura serta Filiphina
Apalah nasib pasukan kita. Bayangkan betapa teruk prestasi pasukan kita sehingga gagal mendapatkan sebarang mata pada pusingan kelayakan Olimpik apabila tewas semua perlawanan kepada pasukan Jepun, Syria dan Bahrain.

Sesuatu mesti dilakukan demi masa depan pasukan Negara. Pihak pengurusan FAM mesti bertanggungjawab sepenuhnya dengan fakta yang amat memalukan ini.

Comments