PRU 13 : Tok Guru TANDING atau UNDUR DIRI?

Baru-baru ini tidak dikejutkan oleh pengumuman Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa beliau sedang mempertimbangkan untuk tidak bertanding pada PRU 13 atau hanya bertanding 1 kerusi sahaja samada Parlimen atau Dun.

Namun begitu hasrat beliau tidak dipersetujui oleh kesemua pemimpin PR dan pimpinan serta ahli PAS. Kepimpinan beliau masih sangat diperlukan oleh PAS dan PR. Ternyata beliau sebenarnya sangat berpengaruh kepada politik Malaysia. Beliau berjaya meneruskan kesinambungan perjuangan yang diteruskan oleh Allahyarham Ustaz Fadzil Noor.

Kini politik Malaysia juga tertunggu-tunggu apakah Tuan Guru Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan terus bertanding dan menerajui PAS Kelantan dan kerajaan negeri selepas PRU 13. Beliau telah menjadi Menteri Besar Kelantan sejak 1990 lagi. Kepimpinan beliau sangat disegani oleh kawan dan lawan. Sehingga ada pihak yang berpendapat selagi beliau ada amat sukar untuk BN merampas Kelantan kerana tidak ada seorang pun pemimpin Umno/BN yang mampu menyaingi ilmu, karisma dan ketokohan beliau.

Kini bola di kaki Tok Guru samada ingin meneruskan amanah sebagai Menteri Besar atau tidak. Pengganti beliau memang ramai, PAS ada Dato Ahmad Yaakob, DatoNik Amar, Dato Husam dan lain-lain. Persoalan sekarang sejauh mana mereka itu mampu mengisi kekosongan yang akan ditinggalkan oleh Tok Guru andai beliau mengambil keputusan untuk bersara.

Kita percaya semua ahli PAS mahu Tok Guru terus memimpin PAS dan kerajaan negeri Kelantan. Umno/BN akan terus berputih mata .................Takbir

Comments

Anonymous said…
teruskan memimpin...