PRU 13 : ADA PETUNJUK BARU, HUJUNG 2012 ATAU AWAL 2013?


Sehingga kini ramai yang menggila meneka bila tarikh pilihanraya umum ke 13 diadakan. Dari sebulan ke sebulan mereka teka namun masih juga belum kunjung tiba. Ada yang meneka Disember tahun lepas dan lepas itu mereka kata bulan Mac depan ini. Namun nampaknya tidak juga berlaku.

Mungkinkah selepas bulan Mac tahun ini. 'Edah' untuk mengadakan pilihanraya adalah sampai Mac tahun depan. Lambat lagi setahun lebih lagi ......

Ah Jib Gor masih belum berani untuk membubarkan parlimen kerana terlampau banyak isu besar yang menggerunkan beliau dan mem besarnya, Kak Mah. Antara isu yang menjadi mimpi ngeri Ah Jib ialah isu lembu tinggal di kondominium, isu SBPA, isu Lynas, isu sokongan rakyat berketurunan Cina kepada PR dan sebagainya.

Sebelum ini ramai yang tertunggu-tunggu bilakah tarikh bermulanya mesyuarat UMNO cawangan di seluruh negara...begitu juga tarikh mesyuarat UMNO Bahagian.
Kelewatan kali ini UMNO mengumumkan tarikh berkenaan mencetuskan berbagai teka teki tentang bila pilihanraya umum ke 13 bakal diadakan.
Ada yang cakap UMNO mesti 'tune' tarikh itu untuk 'slot in' pilihanraya.
Bagi tukang tilik dan ahli nujum ini dia tarikh yang dinanti-nantikan itu.
Apa yang jelas tarikh berkenaan tidak lari jauh dari tarikh mesyuarat tahun-tahun sebelum ini.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengumumkan tarikh berkenaan dalam sidang akhbar selepas mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di PWTC Khamis malam.
Katanya mesyuarat tahunan cawangan akan berlangsung pada 1 April hingga 15 Jun ini manakala mesyuarat perwakilan bahagian pula  dari 1 Julai hingga 15 September ini.
Kalau begitu tarikhnya apakah mungkin antara sekarang hingga 1 April pilihanraya umum boleh diadakan.

Jaraknya cuma sebulan sahaja.Rasa-rasanya tidak kot.


Jadi kalau nak buat spekulasi eloklah selepas 15 September.
Namun jangan lupa lepas itu puasa dan Hari Raya Aidilfitri.
Kemudiannya Perhimpunan Agung UMNO pula.Tarikhnya belum ditetapkan lagi.
Biasanya Perhimpunan Agung UMNO diadakan bulan Oktober atau November.

Lojik akal mengatakan tidak mungkin dicelah-celah kesibukan mesyuarat cawangan dan bahagian UMNO di seluruh negara...pilihanraya nak diadakan.
Ambil kira faktor ini semua...nampak macam PRU 13 hujung tahun atau awal tahun depan.
Walaupun Haji Najib terus berteka teki dengan tarikh PRU 13 ini, apa yang jelas beliau tidak berani untuk membubarkan parlimen dalam masa terdekat kerana tidak yakin BN akan menang besar walaupun dengan penipuan dan penyelewengan.
Haji Najib masih berkira-kira dan mencongak.......congak mana pun sebenarnya BN berada dalam bahaya ..................akan dikuburkan oleh rakyat!!!!!

Sumber : Agdaily

Comments

GENE FAROUK said…
aku teka ada political coup nanti.... pembangkang jadi kambing hitam atas alasan memporak perandakan negara... tentera take over... ah jib gor dilantik sebagai care taker.... (dalam keadaan terdesak macam ni, macam macam boleh jadikan)