NAJIB KATA BN SUDAH INSAF, BETUL KE?

Presiden Umno, Haji Najib Razak mengakui BN melakukan kesalahan semasa memerintah Selangor dan Malaysia secara umumnya.

"Kita akui mungkin kita ada buat sedikit sebanyak kesilapan pada masa dulu sebab itu rakyat tidak menyokong kita. Tapi kita sudah insaf daripada kesilapan dulu dan kita mohon maaf kepada rakyat Selangor kalau ada apa-apa kesilapan.
"Dan kita berikrar daripada kesilapan itu, atas kesedaran itu, kita akan bangunkan satu kekuatan baru untuk mengubah landskap di Selangor supaya di bawah kepimpinan BN, kita akan menjurus kepada masa depan yang lebih baik lagi," katanya pada majlis pelancaran jentera pilihan raya BN Selangor di Pelabuhan Klang hari ini.

Najib jelas macam sudah putus asa untuk merampas Selangor sehingga terpaksa merayu dan melutut kepada rakyat.

Betul ke Umno/BN sudah insaf. Bagaimana dengan isu NFC; Skandal PKFZ: Isu Lynas; Isu kenaikan harga barang;  Kenaikan harga minyak; Subsidi kepada IPP dan sebagainya. Pemimpin Umno/BN kaya raya sedangkan rakyat merempat ....benarkah Umno/BN sudah insaf.

Bagaimana dengan undang-udang zalim dan drakonian seperti ISA, OSA, AUKU dan sebagainya. Jika insaf mengapa ianya terus digunakan untuk menzalimi rakyat.

Di saat Umno menyinga dengan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan ....yang pasti rakyat terus dipinggirkan dengan kesempitan hidup kerana harga barang semakin meningkat dan lain-lain kos seperti tarif air yang kian meningkat.

Umno/BN gegak gempita dengan BR1M RM500. Tetapi rakyat tidak mudah lupa, kalau dikira RM500 untuk setahun, sehari berapa rakyat dapat RM1.37. Kalau dikira RM500 untuk 54 tahun sejak merdeka maknanya rakyat dapat 0.025 sehari ( 2 sen setengah). .......kalau itulah angkanya RM1.37 sehari belanja harian murid-murid sekolah rendah pun tak lepas......

Comments