Isu KEDAH : ISU yang TIADA ISU

Kerajaan Kedah mengamalkan angkat sumpah Exco setiap tahun. Maka dengan itu juga Menteri Besar boleh melantik sesiapa sahaja untuk menjadi Exco Kerajaan Negeri. Sudah menjadi kelaziman exco boleh dikekal atau diganti. Mungkin kerana Menteri Besar merasakan performance tidak baik atau Exco sendiri tidak mahu meneruskan kerjanya atau mungkin juga ada pengganti lain yang lebih baik.

Tidak berbangkit isu pecat memecat atau jatuh menjatuh. Yang tidak mahu boleh berehat dan yang mahu boleh melakukan kerja dengan dedikasi dan bersungguh-sungguh.

Isu perlantikan Exco di Kedah menjadi hangat seminggu dua ini lantaran permainan pihak-pihak musuh mensensasikan cerita ini. Padahal ianya perkara biasa jika ada Exco yang diganti dan direhatkan hatta Menteri Besar pun boleh direhatkan tidak menjadi masalah.

Di Selangor, Abu Hassan Omar direhatkan separuh jalan, Mat Taib berhenti setelah sekian lama bermegah di kerusi MB; malah Sanusi Junid juga berhenti memberi laluan kepada orang lain, begitu juga Syed Razak jadi apa yang hendak dipeningkan ...........

Sebenarnya di Kedah apa yang berlaku ialah ISU YANG TIADA ISU.....

Comments

pak mat said…
aKU SETUJU, DALAM KES KEDAH NI CUMA YANG PERLU DIREHATKAN IALAH MB SENDIRI. tAK KAN YANG NI PUN PRESIDEN TAK LEH NAK HANDLE KUT.SEDANGKAN DULU DATO'ASRI PUN DEPA BLEH TENDANG KLUAQ TAK KAN UST AZIZAN TAK BRANI..
lijitra said…
so now apa jd.tu la jgn dok buat spekulasi cerita yg tak pasti.pdan muka.