DAP tetap bersama PAS, walaupun tak sokong HUDUD

Kita menyanjung tinggi sikap terus terang DAP serta kematangan mereka berpolitik. Tanpa berselindung DAP menyatakan sikap mereka menolak pelaksanaan hukum Hudud atas alasan bertentangan dengan perlembagaan Malaysia.

Tidak seperti Umno yang berdolak dalik dengan menyatakan hukum Hudud tidak sesuai kerana masyarakat majmuk dan rakyat belum faham sepenuhnya. Kalau itu alasannya Umno/BN sepatutnya berusaha untuk memberi kefahaman kepada rakyat tentang baik dan adilnya hudud bukannya menakut-nakut rakyat dengan pelbagai isu berkaitan hudud.

Kesetiaan DAP untuk terus bersama PR dan setia dengan persahabatan ini amat disanjung kerana kita tahu manusia dipegang pada janji, kerbau dipegang pada tali. PAS sudah terbukti tidak pernah mengkhianati segala perjanjian persefahaman politik sebelum ini iaitu Angkatan Perpaduan Ummah, Barisan Alternatif dan sekarang Pakatan Rakyat.

Setiausaha Agung DAP 2 hari lepas dengan lantang menyatakan bahawa DAP akan tetap bersama PAS untuk menumbangkan BN, banyak persamaan dalam perjuangaan PAS dan DAP, yang berbeza hanya isu hudud sahaja katanya.

Comments